Matricázás - Lotus 98T

2020. május 29. - A Gyűjtő

Sosem hittem volna, hogy valaha is felfogok matricázni egy Lotus 98T-t. Ez rajta volt a rémálom matricázásaim top listáján és nálam ügyesebb szakembereknek is beletört már a foga. Hogy végül miért is döntöttem úgy, hogy megpróbálkozok vele? Az Altaya/Eaglemoss dobott nekem mentőövet, amikor is megjelent Senna 1986-os pilótás Lotusa matricázásra előkészítve. Ez így azért sokat segített a dolgon, de még így sem volt egy egyszerű menet.

lotus98t.jpg

Nekem már van egy Lotus 98T-m a Minichamps-től, amit semmi pénzért sem cserélnék el. Bejegyzésünk főszereplője nem is nekem lett elkészítve, hanem anyámnak, hiszen neki volt ez az egyik kedvenc autója és úgy gondoltam, hogy szülinapjára meglepem egy ilyennel. Sokáig kerestem, kutattam ezt az autót, hátha kifogok egyet normális árban (értsd, nem 20 ezer forint fölött), de ez sokáig ez nem jött össze. Aztán végül rám mosolygott a szerencse. Az Altaya kiadta ezt a kocsit is pilótásan, így most már szinte az egész Senna sort beszerezhetitek ettől a gyártótól. Az egyetlen autó, amit nem adtak ki, azaz 1989-es McLaren. Hogy miért? az egy nagyon jó kérdés, de reméljük nem soká ezt is pótolják. (Időközben az is megjelent, de hamar elkapkodták)

A Lotus 98T-t 1986-ban vezette Ayrton Senna és nyert vele két futamot Jerezben és Detroitban. Sokan úgy tartják, hogy ez volt a Forma-1 történelmének egyik legszebb autója és hát nehéz ezzel vitatkozni. A színösszeállítás pazar, imádom ezt a fekete autót, ahogy átszelik az aranycsíkok és az autó alakja is gyönyörű, tipikus 80-as évekbeli autó volt.

Mint említettem rengeteget dobott a lelkesedésemen az, hogy nem kellett leszednem a matricákat, hanem már egy felkészített modellel dolgozhattam. Nézzétek meg jól ezt az autót. A pilóta fülke oldalán futó feliratokat hogyan lehetne úgy eltüntetni, hogy ne sérüljenek meg a csíkok? Szerintem ez kb. lehetetlen vállalkozás. Viszont akárki akármit mond, ez a kocsi szerintem úgy teljes értékű, ha rajta vannak a John Player Special feliratok és logók, ezért is nem akartam se magamnak, se anyámnak a dohányreklám mentes változatot.

Matricák terén elég sok lehetőség állt a rendelkezésemre, de nem akartam a véletlenre bízni ezért egy olyan eladótól vettem a matricát, aki azt írta, hogy ezt a szettet kifejezetten ehhez a modellhez gyártotta le. Na meg a nagy büdös… De ne szaladjunk ennyire előre. Az első – és egyetlen – kellemes meglepetés abban ért, hogy végre valaki mellékelte, hogy melyik matrica hova való. Ez nagyon ritka és főleg egy ilyen autónál azért elég sok feliratot és logót kell felhelyezni az autóra és nem mindegy, hogy mit hova rakunk. Sajnos ezzel ki is merültek a pozitívumok a matricával kapcsolatban, mert ezzel a szettel dolgozni egy kisebb rémálommal élt fel. Az első, hogy roppant rosszul viselkedtek a matricák. Ahogy a kocsira csúsztattam az alapról, rögtön gyűrődött és szakadt így elég nehéz a helyére mozgatni bármit is… Ami ennél is jobban dühített, hogy a kis feliratok annyira sérülékenyebbek voltak, hogy a legkisebb mozgatás hatására is elszakadtak. Ezért nem tökéletes az orrkúpon lévő rész és a sisak matrica annyira megsérült, hogy sajnos ki is kellett dobnom. Aztán ami még felhúzott az a méretbeli különbségek. Direkt ehhez az autóhoz készült matricaszettet vettem, de mint kiderült volt ebben némi csúsztatás. A pilóta ülés mellett futó felirattal alaposan meggyűlt a bajom. Először is a méret nem volt jó. A feliratnak be kéne férnie a két csík közé, de nagyon nehezen sikerült úgy megcsinálni, hogy a betűk ne csússzanak rá egyik vonalra sem. A másik dolog ami megnehezítette a dolgomat, hogy a matricánál egyáltalán nem gondoltak arra, hogyan fog odaférni a visszapillantó tükörnél. Emiatt nekem kellett lefaragnom a matricából, ami egy ilyen különösen kényes anyagnál abszolút nem volt egyszerű feladat.

Végül minden sikerült, de nem volt egy kéjutazás. Alapból a modell sem jelent egy egyszerű kihívást és a matricával való problémák tovább nehezítették a dolgomat. Ennek ellenére a sisakra való feliraton kívül minden a helyére került. Ha még egyszer belevághatnék, akkor annyit csinálnék másképp, hogy inkább egy korábban bevált eladótól venném meg a matricát, aminél szintén fennáll a méretbeli problémák lehetősége, de egy kezelhetetlen matricával dolgozni a lehető legrosszabb, amivel egy magamfajta találkozhat.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr515450996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P4K 2020.06.08. 11:58:54

Én általában preferálom a dohányreklám nélküli autókat, ahol például a Ferrarik esetében vonalkód, a régi West McLarenek esetében pedig a pilóta név volt látható. Viszont ez a modell egyszerűen "meztelen" a John Player Special feliratok nélkül.

A Gyűjtő 2020.06.09. 21:45:24

@P4K: Maximálisan egyetértek. Bár szerintem majdhogynem mindegyik autó jobban néz ki dohányreklámokkal. :)