F1-es modelljeim

Rólam

2019. március 10. - A Gyűjtő

Laci vagyok, a harmincas éveim közepét taposom.

Amióta az eszemet tudom Forma-1 őrült vagyok. Már kiskoromban is játék versenyautókat tologattam a szőnyegen. Ahogy idősödtem, semmit sem kopott a rajongásom. Vasárnapokon fix program volt, hogy meg kell nézni az aktuális Forma 1-es futamot. Lenyűgöztek ezek a szörnyetegek, imádtam őket nézni és hallgatni. Két nagy kedvenc pilótám van/volt Ayrton Senna és Michael Schumacher, de összességében csapatszinten mindig is a Ferrarinak szurkoltam függetlenül attól, hogy kik terelgetik az olasz istálló gépeit. 

2011 óta gyűjtöm az 1:43-as méretarányú Forma 1-es modelleket. Először még nem volt koncepcióm, csak megvettem azokat, amik megtetszettek és olcsók voltak. Aztán, ahogy egyre jobban belemélyültem a témában úgy válogattam meg márka szerint és kezdtem el tudatosan gyűjteni a kisautókat. Bár az idő folyamán megkopott a rajongásom a sport iránt, de a modellgyűjtő szenvedélyem nem csillapodik. 

Tudom, hogy nem az enyém a legnagyobb gyűjtemény nemhogy a világon, de még az országban sem. Sok embernek van nagyobb, grandiózusabb gyűjteménye. Nem is akarok senkivel sem versenyezni, csak a saját örömöm miatt gyűjtöm őket.

Ezen a blogon pedig a saját matricázásaimról, átalakításaimról, modelles sztorikról, tanácsokról és egyéb ehhez kapcsolódó témákról írok.

Más oldalakon megjelent írásaim:

Drive to Survive - véleménycikk a 2022-es évadról

Modellautó gyártók - Minichamps

Drive to Survive - Hajsza a rajongókért /véleménycikk a 2021-es évadról/

Modellautó gyártók - BRUMM

Schumacher - A Netflix filmje a Legendáról

Rajtszámok bűvöletében

Az aszfalt királyai – mi igaz, és mi hamis abból, ami a filmben történt?

Leégés a nagydíjon

Miért érdemes 1:43-as méretarányú modellautót gyűjteni?

Makettezés vs. kész modellautók

 

Közérdekű közlemény

Többen is megkerestettek olyan ügyben, hogy matricázzam fel a versenyautótokat. Ez nagyon megtisztelő számomra, hogy az eddigi munkáimat látva, rám mernétek bízni a saját modelleteket. Ám itt és most szeretném jelezni, hogy nem vállalok másoknak matricázást.

A blogomat nem reklám céllal vezetem. Nem dicsekszem azzal, hogy amire én képes vagyok arra bezzeg más nem, mert én sem értek mindenhez – ezt senki ne keverje össze azzal, amikor megemlítem, hogy büszke vagyok arra ha sikerül egy olyan modellt megcsinálni, ami még a világon is ritkaságnak számít.

A következő indokom az idő. A saját autóimat, akkor csinálom, amikor időm van rá és akkor amikor kedvem tartja. Volt már, hogy egy nap alatt letudtam egyet, de előfordult olyan is, hogy hetekig csináltam egyetlen egy matricázást. Ha elrontom, akkor maximum saját magammal pörölhetek és csakis saját magamnak okozok anyagi kárt. Ha pedig másnak csinálnék autót, akkor nagyobb lenne a nyomás rajtam, mert másnak a tulajdonát végképp nem akarnám elrontani. Nem szeretnék további stresszt és határidőket az életembe.

Végezetül nem beszélve a minőségről. Ami nekem megfelel, az nem biztos hogy nektek is elég jó. Például ott van az 1998-as Ferrari, amin valamilyen matrica hibából kifolyólag a hátsószárny elkezdett felvállni. Messziről nem látszik és nem is azonnal jelentkezett ez a probléma, hanem csak hetek múlva, de közelről azért feltűnő. Engem annyira nem zavar, hogy emiatt berendeljek egy új matricaszettet és megcsináljam újra, de a megrendelő joggal lehetne dühös rám, hogy nem erre számított. Arról már nem is beszélve, hogy én 1:43-asokat matricázok, de többen is 1:18-asokkal kerestetek meg, amiket még nem csináltam, ami szintén csavar egyet a történeten, mert valószínűleg valamennyire más az eljárás a két méret között.

Szóval félreértés ne essék, nagyon szívesen megosztom továbbra is a tapasztalataimat vagy ha valaki kérdéssel fordul hozzám, akkor próbálok neki segíteni, de számomra ez csak egy hobbi és szeretném ha ez így is maradna. Köszönöm a megértéseteket és ha mégis változna a helyzet, akkor tudatni fogom veletek.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr6314680456
süti beállítások módosítása