F1-es modelljeim

Michael Schumacher F1-es karrierje modellautókkal

2024. január 12. - A Gyűjtő

Michael Schumacher az egyik kedvenc versenyzőm volt, így gyűjteményem kialakításánál az egyik fő célom az volt, hogy megszerezzem a német legenda összes Forma-1-es autóját. Ezt már egy jó ideje sikerült teljesítenem, de még csak most jutottam el oda, hogy írjak is róla. A folytatásban végig kalauzollak titeket a Vörös Báró Forma-1-es karrierjén és segítek nektek abban kiigazodni, hogy milyen autókkal versenyezett, és azok melyik gyártótól érhetőek el 1:43-as méretarányban. Készüljetek, hosszú lesz!

schumacher-sor_1.jpg

Jordan 191

A legendás zöld Jordan, amellyel Schumacher első versenyét teljesítette a Forma-1-ben. Schumacher bemutatkozásának a történetét most nem mesélném el, mert szerintem az itt lévők nagy része pontosan tisztában van vele, de ha mégsem, az interneten számos cikk foglalkozik vele. Bár kétségtelen, hogy gyönyörű autóról van szó, de ha nem Schumacher vezette volna, akkor is ilyen népszerű lenne? Ebben nem vagyok biztos, abban viszont igen, hogy a modellgyártók is előszeretettel nyúltak ehhez az autóhoz. Minichamps, Spark, Altaya, IXO és még az amúgy 1:43-as méretarányú F1-es autókkal nem foglalkozó CMR is kiadta saját verzióját. Nekem a Minichamps verzió van meg, ráadásul az újabb kiadás, szóval szerencsésnek mondhatom magam.

1991_1_jordan_191.jpg

Benetton B191

Az 1991-es idény hátralévő versenyeit Schumacher már a Benetton csapatánál töltötte. Az olasz istálló ebben az évben nagyobb arculati változáson ment keresztül. A papagáj színű kocsi továbbra is színpompás maradt, de immár nem a zöld, hanem a Camel citromsárga dominált. Modellautók terén viszont egy különös helyzet alakult ki. Két gyártó, a Minichamps és az Onyx adta ki ezt az autót, de van egy kis furcsaság a történetben. Az előbbi csak pilóta nélküli verziót kínál, míg az utóbbinak a minősége elég kifogásolható. Mit tehet az, aki csak pilóta figurás autókat gyűjt? Megcsinálja saját magának, mint én! Viszont ezt nem hiszem, hogy mindenki örömmel bevállalná, így aki minőségi darabot szeretne pilóta figurával, annak talán reménysugarat jelenthet, hogy a Minichamps tervez kiadni egy olyan verziót is. Hogy mikor? Nos, ha a németekről beszélünk, akkor türelmetlenkedni nem érdemes, mert ahogy ismerjük őket, nem szokták elkapkodni a dolgokat.

1991_2_benetton_b191.jpg

Benetton B192

Schumacher első autója, amivel futamot tudott nyerni, hol másutt mint Spa-ban, ahol egy évvel korábban bemutatkozott a király kategóriában. A németnek igencsak jól sikerült az idénye, hiszen a pontverseny harmadik helyén zárt megelőzve többek közt Ayrton Sennat is. Modellautók terén mi a helyzet? Nos, mondjuk úgy, hogy nem is olyan egyszerű a történet. Ezt az autót is a Minichamps-Onyx páros adta ki és itt már a németek tettek pilótafigurát a modellbe, csak ezúttal a visszapillantó tükröket hagyták le az autóról. Igen, a B192-es még azon korai Minichamps modellek közé tartozott, amiken még nem voltak visszapillantó tükrök. Jó hír viszont, hogy létezik ennek az autónak egy újabb Minichamps kiadása, ami magas minőséget képvisel. Mi a rossz hír? Az, hogy iszonyatosan drága. Nekem valami Isteni szerencsém volt, hogy annak idején sikerült beszereznem egyet piaci áron.

Fun fact: Az 1992-es szezont a Benetton csapata a B191B-vel kezdte, de ez a modell jelenleg még nem kapható. Viszont jó hír, hogy a Minichamps ezt az autót is tervezi kiadni.

1992_benetton_b192.jpg

Benetton B193

Ez az első Schumacheres Benetton, amelyből létezik Spark verzió is. Nem gyakran találkozhatunk vele, és általában nem is olcsó, de jó tudni, hogy létezik. Viszont jó hír, hogy ennek a régebbi Minichamps kiadása már rendelkezett pilótafigurával és visszapillantó tükörrel is. Természetesen van újabb verziója is – ilyen van nekem is – ami azért csak szebb és kidolgozottabb egy fokkal. Azok számára, akik inkább az Onyx vonalát részesítik előnyben – főleg anyagi szempontok miatt – örömteli hír lehet, hogy a portugálok is piacra dobták ezt az autót. Amúgy ebben az évben nem jött össze a szintlépés a németnek, de egy győzelmet így is szerzett Portugáliában.

1993_benetton_b193.jpg

Benetton B194

Schumacher legelső bajnoki autója. 1994 egy nagyon nyomasztó év volt a Forma-1-ben és a német botrányos körülmények között ért fel a csúcsra, de most nem ezt fogjuk kivesézni, hanem inkább nézzük a modellautó választékot! Ez az autó annyiszor és annyi változatban jelent meg a piacon, hogy szinte lehetetlen megszámolni őket. A Benetton már korábban is változtatta egyes a szponzorait versenyről-versenyre, de ez volt az első alkalom, hogy szinte az összes versenyspecifikációt kiadták ebből az évből. Nekem az egyik kedvencem, amikor az oldaldobozon a Minichamps tűnik fel támogatóként. Amúgy nekem is egy ilyen modellem van. Igaz ez egy régebbi Minichamps kiadás, aminek a matricái már eléggé viseletes állapotban vannak, de egyelőre ez is megteszi. A B194-est a Minichamps, az Altaya, az Onyx és a Spark is kiadta. Ár és minőségben is hatalmas az ingadozás, hiszen az olcsó daraboktól kezdve van olyan, amit már-már csillagászati áron árulnak. Annyi biztos, hogy ilyen kocsija csak annak nincs, aki nem is szeretne ilyet.

1994_benetton_b194.jpg

Benetton B195

A német legenda utolsó Benettonja, amivel az előző évinél sokkal simábban szerezte meg a második világbajnoki címét. A Benetton ismét komoly arculatváltáson esett át, hiszen a zöld-kék színeket a fehér-kék váltotta. Megjegyzem előbbi nekem sosem volt a szívem csücske. Nos, ez azaz autó, amit annak idején nagyon nehezen tudtam csak beszerezni, de még most sem számít egy egyszerű esetnek. Ennek pedig több oka is van. Az egyik az, hogy használt és régi autóhoz képest elég magas áron szokták árulni. A másik pedig az, hogy rengeteg a hibás példány (hiányzó visszapillantó tükör, sérült matrica stb.) van a piacon. A minőségi problémák több dologból fakadnak. Egyfelől a Minichamps sajnos pont egy gyengébb minőségű szériával rukkolt elő, míg a másik fő ok, hogy sokan nem megfelelően tárolták ezeket az autókat, így az idők során megrongálódtak. Egy jó állapotban lévő Schumacheres B195-öst találni normál áron ma is kihívás. Kb. olyan, mintha tűt keresnénk a szénakazalban. Ráadásul, amikor ezeket a kocsikat gyártották akkor kezdődött a Minichamps egyik agymenése, amikor rengeteg showcart dobtak a piacra, szóval még azokat is ki kell szűrni a listából. Továbbá a kocsi felépítése az évad során változott, így érdemes figyelembe venni, melyik versenyspecifikációt szeretnénk beszerezni. Persze, aki keres az talál, mint látjátok végül nekem is lett egy. Amúgy a beszerzést nehezíti, hogy a Minichampsen kívül csak a Spark (utóbbival nem nagyon fogtok találkozni sehol sem, mert nagyon keveset adtak ki belőle) adta ki ezt az autót, szóval ezúttal az olcsóbb Onyx vagy Altaya modellek nem jöhetnek szóba.

Fun fact: Létezik egy B195-ös kiadás – nevezetesen a 17-es sorozat – ami az 1:43-as modellautók között az egyik legritkábbnak és legdrágábbnak számít. Hogy miért pont ez? Arra sajnos nem tudom a választ, de ha valakinek véletlen lapulna egy ilyen a szekrényében az jobb, ha tud róla, hogy akár több száz eurot is érhet.

1995_1_benetton_b195.jpg

Schumacher tesztautói

Schumacher nagy tesztelő hírében állt, így nem meglepő, hogy néhány tesztautóját is kiadták az évek során. A német tesztelt Ligiert és Saubert is, bár sosem versenyzett ezeknél a csapatoknál. Előbbinél a Renault motorral ismerkedett meg, mivel 1995-től a Benetton Ford-ról a franciák erőforrására váltott, míg utóbbinál régi pártfogoltjának Peter Saubernek tett egy kis szívességet. Amúgy kissé meglepő lehet, de mindkettőt kiadta a Minichamps, de nem túl keresett autók.

Amikor Schumacher a Ferrari-hoz szerződött, az volt az egyik első dolga, hogy kipróbálja az olaszok 1995-ös konstrukcióját. Viszont azt kevesen tudják, hogy Michael Schumacher nem csak egy Ferrari 412T2-est, hanem annak elődjét a 412T1B-t is meghajtotta. Előbbit a Minichamps és az IXO is kiadta, bár utóbbinak a matricázása sokkal közelebb áll a valósághoz, mint a németek változata, ami tulajdonképpen csak egy sima mezei showcar. A 94-es Ferrarit Schumacherrel a volánja mögött viszont még abszolút nem láttam sehol sem.

1995_2_ferrari_412t2_test.jpg

2006 végén Schumacher bár visszavonult a Forma-1-től, de nem szakított teljesen a Ferrarival. 2007-ben és 2008-ban is tesztelt a maranelloiaknak, de valamilyen rejtélyes módon egyetlen gyártó se vette a fáradtságot, hogy ezeket az autókat legyártsa 1:43-as méretarányban. Lelkes modellezők – köztük én is – átalakítással megcsinálták ezeket a tesztautókat, de hivatalosan egyik ilyen Ferrarit sem adták ki.

2008_ferrari_f2007_test.jpg

Ferrari F310

Michael Schumacher legelső Ferrarija, ami személy szerint az egyik kedvencem. Sokan nem szeretik ezt az autót, csúnyának tartják és kétségtelen, hogy nem is volt túl sikeres, de nekem valamiért nagyon tetszik. Na, de mi újság modell fronton? Ezek még azok a szép idők voltak, amikor a Minichamps adott ki Ferraris F1-es autókat. Ha pilótás versenyautót szeretnénk venni, akkor leginkább ők jöhetnek szóba, de azért van alternatíva is, ha valaki olcsóbb vagy jobb minőségű modellautót szeretne. Az Altaya és a BBR is kiadta az F310-est. Az Altaya a kedvezőbb árazású, míg a BBR a magasabb minőségű (és sokkal drágább) választás. Az idény során a Ferrari módosította az F310-es orrkúpját, de a jó hír az, hogy ezt a változatot is kiadta a Minichamps. Nekem az idény első felében használt modell van meg, de egyszer mindenképp befogom szerezni a másikat is.

Fun fact: Az IXO a La Storia sorozatban több Schumacher által vezetett Ferrari modellt is piacra dobott. Ezeknek a kiadásokban nem is igazán a modellautó, hanem sokkal inkább annak a csomagolás különleges. Sajnos most már csak elvétve és elég drágán bukkannak fel a széria darabjai a használtpiacon.

1996_ferrari_f310_1.jpg

Ferrari F310B

Az 1997-es Ferrari, amivel már nagyon közel járt az újabb VB cím megszerzéséhez a német, de aztán a Jerezben történtek rányomták a bélyegét az egész szezonra. Sajnálatos módon sokakban Schumacher kétes manővere és kizárása maradt meg erről az évről, de én inkább szeretek úgy visszaemlékezni 1997-re, mint amikor a Ferrari ismét a ringbe szállt a bajnoki címért. Schumacher F310B versenyautóját gyakorlatilag csak a Minichamps adta ki. Fura módon az Altaya ennek az autónak a Schumacheres verzióját nem gyártotta le. Ezzel szemben létezik BBR-es kiadás, de ahhoz nagyon-nagyon mélyen a zsebünkbe kell nyúlnunk. Apropó, amit elfelejtettem mondani, hogy ha olyan autót láttok, amin az álcamatricák vannak fent és nem a Marlboro feliratok, az nem a véletlen műve. Gyárilag egy Ferrarit sem adtak ki dohányreklámokkal. Az én példányaimat magam matricáztam fel, szóval ezt is vegyétek figyelembe, ha ilyen modellt kerestek.

1997_ferrari_f310b_2.jpg

Ferrari F300

A Ferrari modell elnevezésein szerintem ne akadjunk fent, mert sok következetességet nem fogunk benne találni. Schumacher ezúttal is az utolsó versenyen bukta el a világbajnoki címet, ám ezúttal a McLarenes Mika Hakkinen ellen. Az F300 egy nagyon érdekes darab modellautó ügyileg, hiszen ez volt az, ami az „őrségváltásnál” készült. Igen, ez volt az utolsó Ferrari, ami még a Minichamps égisze alatt készült, hogy aztán a Hot Wheels átvegye a licensz jogokat és egészen 2014-ig kizárólag ők gyárthassanak pilótafigurás Ferrarikat. 1998-as Ferrarinál szerencsére elég nagy a választék. A Minichampsen kívül, már a Hot Wheels is legyártotta a maga verzióit (pilóta figurásan és az Elite szériás figura nélküli verzióját is elkészítették), emellett pedig a BBR és az Altaya kínálatában is megjelent ez a modell. Mondhatni, igazi bőség zavara áll fent, ha ezt az autót akarjuk megvenni.

Fun fact: Emlékeztek még azokra a borzalmas szárnyelemekre, amikkel próbálkoztak a csapatok a szezon elején? Ezek voltak az úgynevezett towerwingek és természetesen a Ferrari is bepróbálkozott ezzel a megoldással, de később ejtették (vagy amúgy is betiltották?) szerenécsre. A Minichamps viszont vette a fáradtságot és kiadta a san marinoi nagydíjon futott Towerwinges Ferrarit, ami egy eléggé keresett modellautó a gyűjtők körében.

1998_ferrari_f300_1.jpg

Ferrari F399

Ez azaz autó, amivel Schumacher a lábtörését szenvedte el Silverstoneban és később majdnem csapattársa Eddie Irvine lett világbajnok, de végül Mika Hakkinennek sikerült megvédenie a címét. Az F399-nél már teljes volt a Hot Wheels dominancia. Schumacher autóját kizárólag ők adták ki pilótával, így a választék korlátozott. Természetesen a BBR is legyártotta a maga pilóta nélküli verzióját, de azt szerintem kevesen engedhetik meg maguknak, hogy azt megvegyék. 

1999_ferrari_f399_1.jpg

Ferrari F1-2000

Ez volt az a Ferrari, amivel a német versenyző végre révbe ért és megszerezte hőn áhított harmadik világbajnoki címét a Ferrari színeiben. Az F1-2000 egy meghatározó autó volt Schumacher pályafutásában, ezért úgy gondolom, hogy minden elkötelezett Schumacher rajongónak kötelező darab egy ilyen a gyűjteményében. Az 1999-eshez képest szerencsére itt már nagyobb a választék modellautók terén. Pilótás modelleknél a Hot Wheels és az IXO jöhet számításba, míg a pilóta nélküli autókról ismételten az Altaya és a BBR gondoskodott.

2000_ferrari_f1-2000.jpg

Ferrari F2001

Az F2001-es volt az a Ferrari, amivel Schumacher megszerezte az olaszokkal második, saját negyedik világbajnoki címét. Ennél a modellnél már több érdekes dolgot is megtudok említeni. Az egyik az, hogy kiadták a szponzor matricáktól mentes, fekete orrú változatott is (IXO). A szeptember 11.-ei terrortámadások után döntöttek úgy az olaszok, hogy részvétnyilvánításként ilyen autóval fognak versenyezni az olasz nagydíjon. A másik érdekesség, hogy megjelent a Hot Wheels jóvoltából az első konstruktőri bajnoki kiadás is. Ilyen van nekem is és ahhoz képest, hogy milyen jól néz ki, egyáltalán nem kerül sokba. A mai napig, ha ügyesen keres az ember, egész olcsón be tudja ezt szerezni. Amúgy a szokásos gyártók gondoskodtak ezúttal is Schumacher 2001-es autójáról. Hot Wheels, IXO a pilótás verziókat adta ki, míg az Altaya és a BBR a pilóta nélkülieket.

2001_ferrari_f2001_1.jpg

A konstruktőri bajnoki kiadás:

2001_constructors_champions.jpg

Ferrari F2002

A történelem egyik legdominánsabb Ferrarija volt, amivel Michael Schumacher tükörsimán húzta be az ötödik világbajnoki címét. Első körben egy Altaya modellem volt ebből, de később azt egy Hot Wheels-es pilótás modellre cseréltem, ami elmondhatja magáról azt a nem mindennapi dolgot, hogy ellátogatott velem Maranelloba.  Amúgy gyártók terén ugyanaz a felállás, mint a korábbi Ferrariknál. Nem túl izgalmas tudom, de a licenszjogok nem gyakran vándorolnak évről-évre máshova.

2002_ferrari_f2002_1.jpg

Ferrari F2003GA

Itt már egy picit rezget a léc, de végül Schumacher ezt az évet is behúzta és folytatta a Ferrari és a saját győzelmi szériáját. De miért van „GA” a modell elnevezésében? Ez Gianni Agnelli, a FIAT korábbi vezetőjének monogramja. Európa egyik leghíresebb és legbefolyásosabb üzletembere, 2003 januárjában hunyt el és az iránta érzett tisztelet jeléül kapta a Ferrari versenyautója a "GA" elnevezést. Sajnos modellek terén csak ismételni tudnám magamat. Talán csak annyi változás, hogy a 2003-as Ferrarit a Hot Wheels, az Elite széria részeként is kiadta.

Fun fact: A Ferrari az F2002B-vel kezdte meg a szezont, de ezt az autót hivatalosan sosem adta ki egyik gyártó sem.

2003_ferrari_f2003-ga_2.jpg

Ferrari F2004

Ha a 2002-es Ferrari domináns volt, akkor mit mondjunk a 2004-esre? Schumacher győzelmet győzelemre halmozott és megszerezte pályafutása utolsó, hetedik világbajnoki címét. Ezúttal szerencsére pár érdekes részletet is megoszthatok a modellautókról. 2001 után ismét megjelent egy díszcsomagolású konstruktőri bajnoki kiadás. Ezen kívül, a megszokott gyártókon túl a Looksmart is piacra dobta saját változatát. Az már más kérdés, hogy ha szökő évente fel is tűnik egy ilyen darab, az a megfizethetetlen árkategóriába tartozik általában.

Fun fact: A Hot Wheels díszcsomagolásban és hozzátartozó állvánnyal együtt kiadta Schumacher összes világbajnoki Ferrariját. Annak idején emlékszem, hogy egész jó áron meg lehetett szerezni, de ma már ha fel is tűnik egy-egy ilyen darab a használtpiacon, annak tuti biztos hogy borsos az ára.

2004_ferrari_f2004_1.jpg

Ferrari F2005

Ez az a Ferrari, amit minden Schumacher rajongó legszívesebben elfelejtene, de ha teljessé akarjuk tenni a Schumacher sorunkat, akkor ezt sem hagyhatjuk ki a felsorolásból. A szabályváltozások alaposan visszavetették az olaszokat, aminek eredményeképpen a német legendának esélye sem volt megvédenie a világbajnoki címét. Mindössze egy futamot sikerült nyernie, a botrányba fulladt amerikai nagydíjat, ahol mindössze csak hatan indultak el és nem volt köztük Baumgartner Zsolt! Ő egy évvel korábban szerzett pontot és 2005-ben már nem volt a mezőny tagja. Modelleknél nem túl sok újdonsággal tudok szolgálni. Alternatívaként ott van Hot Wheels-nél frisebb-újabb kiadásnak számító IXO-s Ferrari F2005, de egetverő minőségjavulást ne várjunk ettől a gyártótól sem. Viszont Altaya-s Schumacheres autóra ne nagyon számítsatok, mert az valahogy megint kimaradt a szórásból.

Fun fact: Az IXO a bahreini nagydíjon futott Ferrarit adta ki, aminek az orrkúpja fekete volt. 2005-ben hunyt el II. János Pál pápa és ilyen módon emlékeztek meg a néhai szentatyáról az olasz csapatnál.

2005_ferrari_f2005_1.jpg

Ferrari 248F1

Schumacher és a Ferrari visszatért az élmezőnybe, ám végül drámai körülmények között elvesztették a világbajnoki címet Fernando Alonsoval szemben. A hétszeres világbajnok legemlékezetesebb versenye kétségtelenül az évadzáró brazil nagydíj volt, ahol úgy vágott át a mezőnyön, mint forró kés a vajon. Modellautók terén a helyzet ugyanaz, mint a 2005-ös Ferrari esetében. Hot Wheels és az IXO szállította a pilótás autókat, míg a BBR a nagyon drága pilótanélküli kiadást. Az Altaya ezúttal sem volt jelen a palettán.

2006_ferrari_248f1.jpg

Mercedes W01

Schumacher három év kihagyás után 2010-ben visszatért a Mercedes színeiben inkább kevesebb, mint több sikerrel. Mivel már nem a Ferrariról van szó, így örvendetes hír lehet, hogy a Minichamps ismét kiadhatta a német versenyző modelljeit. A jó hír egyben pedig a rossz hír is, hiszen más gyártó nem adta ki Schumacher első ezüst nyilát. Ha a 2010-es Mercit akarjátok megvenni, akkor egy dolgot nagyon fontos szem előtt tartanotok. Nagyon vigyázni kell arra, hogy kifejezetten W01-est keressetek, mert a Minichamps ismételten elárasztotta a piacot a showcar-jaival, amik nem mások, mint átszínezett és átmatricázott Brawn GP-k – halkan megjegyzem a W01-es sem tér el drasztikusan a BGP01-estől. A Minichamps különféle kiadásokkal jelent meg a piacon, ám a modell maga nem változott, csak a dobozok különböznek.

Fun fact: A Minichamps kicsit túltolta a showcarokat, hiszen gyakorlatilag abból többet adtak ki, mint a versenyverzióból. Mire gondolhatott a költő?

2010_mercedes_w01.jpg

Mercedes W02

Ismét egy felejthető év következett a német számára a Mercedes csapatában 2011-ben. Schumacher W02-esre keresztelt ezüst nyiláról ezúttal is csak a Minichamps gondoskodott, de talán jó hír lehet sokak számára, hogy készült egy különleges „20th Anniversary” kiadás is, amely két modellt is magában foglal. Michael Schumacher Jordan 191-esét és azt a Mercedes W02-est, amivel a belga nagydíjon rajthoz állt. A Minichamps nem erőltette meg túlságosan magát, például esőgumis változatot ne nagyon keressünk ebből a modellből.

2011_mercedes_w02.jpg

Mercedes W03

Michael Schumacher utolsó Forma-1-es autója, ami szerintem már csak ezért is kötelező darab egy rajongó gyűjteményében. A Minichamps mellett a Spark is készített Schumacheres Mercedes modelleket, ami jó alternatívát kínál azok számára, akik nem teljesen elégedettek a Minichamps termékeivel. Kétségtelen, hogy a 2010-es évek elején a Spark gyakran felülmúlta minőségben a Minichampset. Ami pedig a kínálatot illetti, a Minichamps bár számos kiadást piacra dobott, de ezúttal se számítsunk túl nagy dolgokra. Leginkább csak a doboz vagy a papír más egy-egy kiadásnál, de az áruk nagyon eltérőek lehetnek. Nyilván az utolsó nagydíjas díszdobozos kiadás jóval drágább, mint egy „mezei” futamról készült verzió. Viszont, ha tényleg igazi ritkaságra fáj a fogatok, akkor próbáljátok meg beszerezni Schumacher 300. nagydíjas autóját. Ritkán kapható és mellette természetesen nagyon drága is.

2012_mercedes_w03.jpg

Hihetetlen, de a bejegyzésünk végéhez értünk. Persze a Schumacher sort lehetne még ennél is tovább fokozni, hiszen vezetett más autókat is, amik többségét szintén kiadták 1:43-as méretarányban. Én viszont most csak a Forma-1-es autókat vettem górcső alá és remélem, hogy nem hagytam ki semmilyen fontos infót sem. Ha mégis, akkor írjátok meg nyugodtan kommentben.

A lektorálást és a tanácsokat ezúttal is köszönöm Dénesnek és Tibinek!

schumacher-sor3.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr8418285843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

traktor 2024.01.12. 13:44:31

Ugyan más méretarány, de van egy személyes kedvencem, amit sose fogok megérteni, hogy születhetett meg. 1/64-es Minichamps a 96-os festéssel, de a T92A kasztnijával. Nem tudtam az Ebayen hagyni.

A Gyűjtő 2024.02.20. 08:10:19

@traktor: Az igen... :O Hát én ilyenről még nem hallottam. Vagyis, hasonlóról már igen. Egyszer egy pasas 2004-es Toyotakat árult az Ebayen, amiknek a hátsószárnya 2005-ös volt. Nem igazán tudtam mire vélni a dolgot, hogy ennek így mi értelme. :)
süti beállítások módosítása