F1-es modelljeim

Ferrari történelem modellautókkal

2022. március 04. - A Gyűjtő

Nem is olyan rég volt, amikor büszkén mutattam meg nektek, hogy kigyűlt a Ferrari sorom 1985-től egészen 2017-ig. Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán és nekem is változott jó néhány dologban a véleményem. Először is, megbarátkoztam a glóriás autókkal. Másodsorban pedig elkezdtem kikacsingatni a régebbi Forma-1-es autók felé és végül, de nem utolsó sorban belekóstoltam a toy photography világába, ami annyira bejött, hogy a mai napig hódolok ennek a szenvedélyemnek. Szóval jöjjön egy rendhagyó Ferrari Forma-1-es történelmi bemutató modellautókkal!

ferrari_tortenelem.jpg

1950-1980-ig

 

Óhhh igen, a Forma-1 hőskorszaka. Bevallom, sokáig nem igazán foglalkoztatott ez az éra, de ahogy egyre több leírást kellett írnom a Pit Lane Modelshop oldalára ennek az időszaknak az autóiról – ami megkívánta az alapos kutatómunkát – úgy ragadott egyre jobban magával. Persze ezelőtt is nagyon tiszteltem azokat a pilótákat, akik halálmegvető bátorsággal ezekkel az autókkal versenyeztek, de most már kicsit többet is tudok erről a korszakról, minthogy "volt ilyen is egyszer". Modellautók terén, bár a fő csapásvonal maradt továbbra is a 80-as évektől napjainkig, de azért a Ferrari-k terén úgy éreztem nem lenne rossz egy-két klasszikus darabbal is meglepnem magam. Ebben pedig a Brumm volt a segítségemre, akik nemrégibben elkezdték újra kiadni az 50-es 60-as évek Ferrari-jait. Persze a sor még erősen foghíjas és nem is biztos, hogy meglesz valaha is az összes Ferrari  nekem, de legalább vannak újabb területek amik meghódításra várnak.  

1980-as évek

 

Az egyik kedvenc korszakom, holott túl sok személyes élmény nem nagyon köthet ezekhez az autókhoz. Nem tudom megmagyarázni, de a 80-as évek második felében futott versenyautók nekem különösen tetszenek.

A Ferrari viszont igencsak ínséges korszakát élte ebben az évtizedben, hiszen a csapatot tragédiák és sikertelen szezonok súlytották. Bár nem ez volt az olaszok legdicsőségesebb időszaka és az autóik sem voltak különösképpen szépek, de modellautók szempontjából több is a szívemhez nőtt, hiszen a legtöbbet én magam alakítottam át pilótássá. 

1990-es évek

 

Elérkeztünk ahhoz az érához, amihez már személyesen is szerencsém volt. Legalábbis TV-n keresztül. Emlékszem, hogy a Ferrari szeretetem a 412T2-eshez vezethető vissza, ami bár nem volt egy túl sikeres modell, de hát na... Szerelem volt első látásra. Az 1995-ösön kívül is sok szép autót adtak az olaszok a Forma-1-nek a 90-es években, de a bajnoki cím még váratott magára. Ennek az időszaknak az autóit még a Minichamps is kiadta, de 1998 után elszálltak a jogok tőlük és sokáig ha értelmes pilótafigurás autót akart venni az ember, akkor csak a Hot Wheels modelljei jöhettek számításba.

2000-es évek

 

A Ferrari modernkori történelmének legsikeresebb időszaka. Emlékszem, hogy 2004-ben egy ideig én is abbahagytam a Forma-1 nézését, mert már annyira unalmas volt számomra is, hogy mindig Schumacher győz. Persze most már ennek a dominanciának a felét is visszasírnám, de hát ez van. Modellautók terén abszolút a Hot Wheels dominál ebből a korszakból, ha pilótás autókról beszélünk. Bár sokan lesajnálják az amerikai gyártót, de egyáltalán nem rosszak ezek a modellek, még ha van egy-két szépséghibájuk is. Persze ezek a versenyautók is Marlboro matricákkal az igaziak, de azok nem járnak gyárilag az autókhoz. Azokat nekünk kell felraknunk rájuk utólag.

2010-es évektől napjainkig

 

A 2010-es években számos optikai merényletnek lehettünk szemtanúi. Kacsacsőr orr, ami után azt hittük rosszabb már nem jöhet, de 2014-ben sikerült még azt is megfejelniük egyes csapatoknak. Amikor végre újra elkezdtek megszépülni az autók, akkor jött a halo, ami szintén nem tett jót az esztétikának. Bár nem hittem volna, hogy valaha is megfogok barátkozni a glóriás autókkal, de úgy tűnik mégis csak beadtam a derekam. Továbbra is rondának tartom, de tagadhatatlan, hogy életeket ment és ez mindennél fontosabb. Persze a megbarátkozás nem ment simán modellautók terén sem. A jeget az törte meg, amikor egy 2019-es Looksmart Ferrari-t kaptam ajándékba. Lenyűgözően szép volt és rádöbbentem arra, hogy ha figyelmen kívül hagyom ezeket az autókat, akkor nagyon behatárolnám magamat gyűjtés szempontjából és lemaradok a legújabb modellautókról, amikről nagy kár lenne elesni. Szóval egy szó mint száz, most már ezeket az autókat is gyűjtöm.

A Ferrari mit ért el ebben az időszakban? Hát nem túl sok mindent. Volt 4 év amikor közel voltak a bajnoki címhez, de mindannyiszor elbuktak és azóta se sikerült olyan domináns autóval előrukkolniuk, mint a 2000-es évek első felében. Talán majd 2022-ben? Lassan már reménykedni se merek. Na de mi újság modellek terén? A Hot Wheels hosszú idő után elvesztette a Ferrari licenszet 2015-ben, ami átkerült a Looksmarthoz. Az olasz gyártó pedig bár kétségkívül minőségi modelleket dobott a piacra, de borsos árat kér el értük. Olcsó alternatívát kínál a Bburago, de ha lehet választani akkor én inkább a drágább, de minőségibb modellek mellett tenném le a voksom.

Nos, ezzel bejegyzésem végéhez értünk. Remélem tetszett nektek ez a rendhagyó időutazás. Ha további hasonló toy photography képeket is szeretnétek látni, akkor kövessetek be Instagramon.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr6717771392

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása