F1-es modelljeim

A bécsi Forma-1-es kiállítás

2024. február 19. - A Gyűjtő

Mikor megtudtam, hogy Bécsbe költözik a The Formula 1 Exhibition, nem is volt kérdéses számomra, hogy elmegyek-e rá. Valószínűleg ennél közelebb már nem lesz hozzánk, így kár lett volna elszalasztani a lehetőséget. A folytatásban tartok egy kis élménybeszámolót, néhány képpel megfűszerezve, de aki még nem volt és nem is szeretné megtudni, hogy mi vár majd rá, az inkább most ne kattintson a folytatásra.
becsikiallitas.jpg

Két részre bontom a kiállítással kapcsolatos élményeimet. Először is jöjjön az, ami tetszett, utána pedig az ami már kevésbé. 

Pro:

 

Profin összeállított kiállítás

Kérem szépen, ilyen egy igazán szakszerűen kialakított kiállítás. Nem arról van szó, hogy kilöknek a nézők elé pár autót meg sisakot és csókolom, hanem tényleg igyekeztek minden eszközzel beszippantani minket a Forma-1 világába. A hangok, képek, kivetítők, monitorok... Kihasználták a technika nyújtotta lehetőségeket. Mindenhonnan öntötték ránk a Forma-1-et és én élvezettel fürödtem benne.

Információ rengeteg

A kiállítás elején osztogattak fülhallgatókat és távirányítókat, amiknek segítségével interaktív módon juthattak információkhoz a látogatók. Én nem kértem, mert bár nem rendelkezek Wéber Gábor szintű lexikális tudással, de azért elég sokat tudok a sportról és annak a történelméről. Viszont, aki nem ezzel kel és fekszik, azoknak bizony nagyon hasznos lehet, hogy megismerkedjenek a Forma-1 múltjával, jelenével és jövőjével. Megismerhetnek rég múlt sztorikat, legendás alakok történeteit és megtudhatják, hogyan is működik egy F1-es autó. 

Autentikus F1-es cuccok

Forma-1-es autók, bukósisakok, overállok, motorok, váltók és egyéb finomságok. Egy csomó olyan dolog, amit így együtt valószínűleg másutt sosem lát az ember. Egyszerűen lenyűgöző volt ennek a sportágnak ennyi részét így egy helyen látni. 

Kontra:

 

Tömeg

Nem hiszem, hogy ez bárkit is megfog lepni, de eléggé nagy tömeg volt. Mondjuk, mivel mi vasárnap mentünk ez nem volt váratlan, de valószínű máskor sem jobb a helyzet. Nem tudom magamat átadni az érzésnek, ha közben a nyakamba lihegnek, vagy percenként nekem jönnek. Az sem segít az élmény kiteljesedésében ha percek alatt sem tudok valami olyanhoz odaférkőzni, ami érdekelne. Nem beszélve, hogy ennyi ember mellett fotózni sem könnyű.

Az ajándékbolt 

Maranello után már meg sem lep az ajándékbolt szegényes kínálata és annak az árazása. Azért sajnálom, hogy nem tudtam semmilyen vásárfiával hazatérni, de ez van sajnos. Persze azért akadtak érdekes dolgok, de őszintén szólva egy könyvért vagy poszterért holtbiztos, hogy nem fogok 100 eurokat kicsengetni... Szívesen vettem volna hűtőmágnest, esetleg a kiállításhoz köthető pólót de ilyenek bezzeg nem voltak. Na és modellautók? Ugyan már...! Felejtős.

Egyéb hiányérzetek

Lehetett volna sokkal több F1-es autó is. Nem a kiállítást akarom degradálni, de egyszer a debreceni Fórum bevásárlóközpontban volt egy Forma-1-es kiállítás, ahol több versenyautót kiállítottak, mint a sportág hivatalos kiállíátásán, ami valahol eléggé szomorú. Továbbá pár interaktív programmal is feldobhatták volna a kiállítást, mint mondjuk ahol kipróbálhatjuk a kerékcserét, vagy elhelyezhettek volna egy-két szimulátort is, hogy a vállalkozó kedvűek menjenek pár kört.

Ettől függetlenül én nagyon élveztem a kiállítást és egyáltalán nem bántam meg, hogy elmentem rá. Nyilván mindig lehetne jobb és több is, de én mindenkinek bátran ajánlom még akkor is, ha ezért Bécsig is kell elutazni és a belépőjegy sem túl olcsó. Az időtartamról annyit, hogy mi egy bő két óra alatt letudtuk a kiállítást, ami nem volt sok, de kevés sem, pont ideális. Végszóként talán még annyit, hogy nagyon jónak tartom, hogy egy ilyen kiállítással is közelebb hozzák a sportot a rajongókhoz.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr1418328543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása