F1-es modelljeim

Élménybeszámoló – Hangar-7

2022. április 25. - A Gyűjtő

Ha már Salzburgban jártam, akkor nem hagyhattam ki a Hangar-7-et, ami nem más, mint egy Red Bull-os kiállítás. Sajnálatos módon ezúttal nem vittem magammal modellautót, ezért most be kell érnetek egy sima fényképes élménybeszámolóval.

hangarseven.jpg

Igazából, ha ismerősöm nem hívja fel rá a figyelmemet, akkor nem is tudtam volna róla és a városban sem nagyon verik nagydobra, hogy van egy ilyen kiállítás. Mozart minden sarkon ott figyel, de a Hangar-7-et nem igazán promózzák a Salzburgiak. Pedig lenne miért, de ennyire ne szaladjunk előre.

Szerencsére nem túl bonyolult odatalálni még tömegközlekedéssel sem és a legjobb az egészben, hogy a kiállítás ingyenes. Ezen azért alaposan meglepődtem, főleg hogy nem egy ilyen tingli-tangli látszat valamiről van szó, hanem egy nagyon is tartalmas és igényes bemutatócsarnokról, ami tele volt mindenféle Red Bull-hoz köthető járművel. Persze engem leginkább a Forma-1-es autók vonzottak be, de a légijárművek szerelmesei is találkozhatnak mindennel ami szem-szájnak ingere.

A Forma-1-es autók közül természetesen a Red Bull-ok voltak túlsúlyban, de volt természetesen Toro Rosso, és jónéhány régebbi Sauber is. Jó volt látni olyan autókat, amik nekem is megvannak – igaz egy picit kisebben. Ezért is sajnáltam, hogy nem hoztam el egy modellautót sem, hogy csinálhassak egy 1:1 vs 1:43-as képet. Igazából nem az tartott vissza, hogy hülyének néznek – mondhatni azt már megszoktam – sokkal inkább, hogy amit olvastunk a helyről, hogy ez nem egy állandó kiállítás, mert néha cserélődnek az autók-repülők – viszik őket parádékra, bemutatókra – így nem tudni, hogy éppen mely versenyautók lesznek ott. Na, de itt vannak a képek, nézzétek meg saját szemetekkel is, hogy mik voltak kiállítva!

Természetesen egy ilyen helyen is található egy ajándékbolt, amit rögtön be is támadtam. Modellautókat kerestem, de sajnos nem volt túl nagy a kínálat. Forma-1-es autókat alig árultak, ha mégis azok is 1:18-asok voltak. Viszont ami meglepő volt, hogy a modellautós ajándéktárgyaknak piaci árat szabtak. Ez főleg Maranello után volt meglepő, ahol elég nagy haszont pakoltak egy-egy modellautóra… Sajnos üres kézzel távoztam az ajándékboltból, de az élmény, amit adott a Hangar-7, az bőven kárpótolt.

Végezetül még annyit, hogy aki az energiaitalosokért szorít, az a kiállításon kívül, a városban is talál kedvére valót, hiszen a Red Bull-nak és az AlphaTaurinak is van saját márkaboltja. Érdekesség, hogy azokban is lehet kapni modellautókat – túlságosan nagy felhozatalra senki se számítson – és ott sem árazták túl őket. Például volt 2021-es AlphaTauri-t 70 euro-ért, ami teljesen korrekt árazás.

img_20220416_112853.jpg

Ha szeretitek a Forma-1-et és Salzburg-ban jártok, akkor semmiképp se hagyjátok ki ezt a helyet. Nem egy olyan program, ami fél napra leköti az embert, de mindenképp megéri megnézni. Még mindig hihetetlen, hogy egy ilyen színvonalas és tartalmas kiállításra ingyenes volt a belépő. Voltam már olyan múzeumban, ahol sokat elkértek és mégis elég csalódástkeltő volt a felhozatal. Kis túlzással azt mondanám, hogy több F1-es gépet láttam, mint Maranello-ban, szóval le a kalappal az osztrákok előtt!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr3517816251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása