F1-es modelljeim

Bemutatkozás

2019. március 01. - A Gyűjtő

Sziasztok, Laci vagyok, harminc éves, nyolc éve gyűjtöm a Forma 1-es modelleket. Két hete már tiszta vagyok, azóta nem vettem új modellautót. Valahogy így kezdeném az anonim gyűjtők terápiás csoportjában. Sokáig gondolkodtam, míg arra az elhatározásra jutottam, hogy szeretnék blogolni a hobbimról. De miről is lenne szó? A folytatásban kicsit bővebben kifejtem, kattintsatok a "tovább" gombra.

fejlec4.jpg

Miről lesz szó ezen a blogon?

Az F1-es modellgyűjtésről. Saját matricázásaimról, átalakításaimról, modelles sztorikról, tanácsokról és mindenről, amiről ezzel kapcsolatban kedvem lesz írni. A lényeg az, hogy ne kényszerből, ne határidőre írjak. Lehet, hogy pár naponta posztolok valamit, de az is lehet, hogy csak hetente egy bejegyzéssel jelentkezem.

Maga az írás, amúgy nem új dolog számomra. Szeretek írni, régen is kacérkodtam az internetes újságírással, a legnagyobb dolog az volt, amikor pár évig egy filmes oldal szerkesztője voltam. Szerettem csinálni, de pár év után megcsömörlöttem és abbahagytam. Nem jó dolog az, amikor már csak muszájból ír az ember, legyen szó hírekről vagy publicisztikáról, meglátszik a cikk minőségén. Régen komolyan gondoltam, hogy egyszer majd az internetes újságírásból megtudok élni, de ha más nem is, legalább egy kis pluszbevételhez jutok. Hát nem így lett. Viszont most csak egyszerűen szórakozásból szeretnék írni arról, amit nagyon szeretek.

Miért pont a Forma 1-es modellek?

Amióta az eszemet tudom Forma 1 őrült vagyok. Már kiskoromban is gyűjtöttem az F1-es csokis papírokat (emlékszik még erre valaki, hogy volt ilyen?) és a játék versenyautókat tologattam a szőnyegen. Óhhh azok a régi szép idők! Ahogy idősödtem, semmit sem kopott a rajongásom. Vasárnapokon fix program volt, hogy meg kell nézni az aktuális Forma 1-es futamot. Lenyűgöztek ezek a szörnyetegek, imádtam őket nézni és hallgatni. 2011-ben kezdtem el a modelleket gyűjteni, de akkor még nem is sejtettem, hogy a gyűjteményem ekkorára duzzad majd. Bár az idő folyamán magából a sportból kissé kiábrándultam, de a modellgyűjtő szenvedélyem nem csillapodik. Jelenleg 184 autót számlál a gyűjteményem, de még mindig rengeteg olyan modell van, amit szeretnék beszerezni.

Tudom, hogy nem az enyém a legnagyobb gyűjtemény nemhogy a világon, de még az országban sem. Sok embernek van nagyobb, grandiózusabb gyűjteménye. Nem is akarok senkivel sem versenyezni, a saját örömöm miatt gyűjtöm őket.

Mi a méretarány?

Én az 1:43-asokra specializálódtam. Ez az egyik legnépszerűbb és legelterjedtebb méretarány az 1:64-es és az 1:18-as mellett. Hogy miért pont ezt választottam? Nem mondanám, hogy annak idején ez igazán tudatos választás lett volna. Ez tetszett meg és ha már ebben kezdtem el, akkor kitartok mellette. Most már talán azt mondanám, hogy az szól leginkább mellette, hogy az 1:64-esnél jobban ki vannak dolgozva és jóval kevesebb helyet foglalnak, mint az 1:18-as társai. Szóval a blogon is egyértelműen erről a méretarányú modellekről lesz szó.

Nos, ennyi lett volna rövid kis bemutatkozásom. Remélem tetszett és a későbbiekben is velem tartottok majd. A blog külseje egyenlőre ilyen kezdetleges fázisban van,  de majd idővel igyekszek ezen is szépíteni, finomítani rajta. Végezetül pedig helyettem beszéljenek inkább a képek a gyűjteményemről.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr1914662533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása