F1-es modelljeim

Modell párbaj - Looksmart vs Bburago

2019. május 03. - A Gyűjtő

Útnak indítanék egy új sorozatot, amiben különböző gyártók modelljeit hasonlítanám össze. Első körben a Bburago és a Looksmart SF16-H-s Ferrarija feszül egymásnak. Ez a párosítás első ránézésre olyannak hathat, mintha egy Trabantot akarnék összehasonlítani egy Porscheval, de azért várjuk ki a végét.

burago_vs_looksmart.jpg

Ár:

Itt a legnagyobb a különbség a két autó között. A Bburagos Ferrarit 3 ezerért szereztem be, de a díszdobozos kiadása sem haladja meg általában a 10 ezer forintot sem. Ezzel szemben a Looksmartos modellt nagyon akciósan, 25 ezerért vettem, míg általában 40-50 ezer forint között taksál az ára. Nem is kérdés, hogy melyik gazdaságosabb.

sf16-h.jpg

Doboz:

Attól függetlenül, hogy a Bburago egy olcsó darab, a doboza teljesen vállalható. A kocsit kemény-szilárd átlátszó plexi fedi, nem pedig az a hajlékony átlátszó műanyag, amibe mondjuk az Altayas Ferrarikat szokták csomagolni. Viszont a Looksmart már a dobozával is a minőséget hirdeti, ahogy először a kezedbe veszed, máris azt sugallja, hogy valami különlegessel van dolga az embernek. A modell egy piros elegáns dobozban van és azon belül egy letisztult és elegáns vitrinbe van belehelyezve.

img_20190206_190352.jpg

Minőség:

Egyik modellgyűjtő barátomat Dénest és engem is foglalkoztatott a gondolat, hogy a Bburago nem csal-e a méretekkel? Én is találkoztam már olyan modelljükkel, amire első ránézésre rámondtam, hogy biztos rövidebb, mint kéne, hogy legyen (F2012 pilóta nélküli kiadás). Ez esetben viszont ez a probléma nem áll fent. A Bburagos kocsi talán csak 1-2 mm-el rövidebb a másiknál.

Bár nem egy ár kategóriát képviselnek közel sem, de első ránézésre nem láttam a Bburagot annyival rosszabbnak. Pedig azt hittem, hogy rögtön azt fogom mondani, hogy zongorázni lehetne a különbséget a kettő között. Az autó törzsének kialakítása teljesen jól sikerült a Bburagonál is és messziről a festés és a matricázás is teljesen jónak tűnik, de mi a helyzet, ha kicsit közelebbről nézzük a dolgokat? Ekkor már azért egyértelműen átbillen a mérleg nyelve a drágább modell felé. Természetesen a Looksmart modell sokkal jobban kidolgozott, nem olyan durvák és elnagyoltak az elemek rajta, mint a Bburagon. A legnagyobb különbségeket pl.: felniken, antennákon és egyéb kisebb részeken vehetjük észre. Viszont a gumiabroncs az botrányos a Bburagonál, ezen a téren a Looksmart csúnyán megveri. A matricázás első ránézésre a Bburagonál is teljesen okés, de azért amikor jobban megnéztem a hátsó szárnyon van néhány egészen trehány megoldás, ami rontja az összképet. Végül pedig nem utolsó sorban, ami nekem nagy szívfájdalmam, hogy a Bburagonál nem vették a fáradtságot, hogy az orr résznél kimarják a fémet, hanem így egyben van az egész, de egy fekete filctollal és némi kézügyességgel egy kis vizuális trükköt bevethetünk az összkép javítása érdekében. A lényeg, hogy első ránézésre nincs nagy különbség a két autó kialakítása között, az igazi különbség az apró részletekben rejlik.

Összefoglalás:

Summa-sumárum a Looksmartos egyértelműen jobb modellt készített, mint a Bburago, de ez szerintem senkit sem lepett meg. Viszont, aki egy olcsóbb alternatívát szeretne, annak bátran tudom ajánlani a Bburago pilótás kiadását, mert annyira tényleg nem rossz vagy gagyi. Nincs gyerekjáték beütése és messziről vagy egy vitrinben tartva nem lóg ki a többi márkásabb autó közül. Esetleg egy kis házituning, mondjuk egy kerékcsere meg egy kis vizuális orr tuning még javíthat a dolgon. A Looksmartról meg mit is mondhatnék? Belül sírtam, amikor kipengettem érte a 25 ezret? Hát hogy a fenébe nem?! Még úgy is, hogy hónapokig csak erre spóroltam, de úgy voltam vele, hogy most vagy soha, amíg még van esélyem, hogy olcsóbban hozzájuthatok. Nem bántam meg, mert tényleg egy nagyon szép darab, de mindenki gondolkodjon el és mérlegeljen rajta, hogy megér-e ennyit neki ez a modell? A végső konklúzióm az, hogy aki nem maximalista annak simán megteszi a Bburago is, de aki csak is a legjobbat akarja, akkor annak marad a Looksmart vagy a BBR kiadása - igaz, az pilóta nélküli. Én csak azt sajnálom, hogy a kettő közt nincs átmenet, egy viszonylag minőségi darab elérhető áron.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr1114668573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása