F1-es modelljeim

Matricázás – Ferrari F2003-GA

2019. szeptember 20. - A Gyűjtő

Biztos veletek is előfordult már, hogy volt olyan munkátok, amivel nem voltatok maradéktalanul elégedettek. Nos, ez nálam is előfordul néha és itt az ideje, hogy megmutassak egy olyan matricázást, amibe eléggé beletört a bicskám és finoman szólva nem vagyok elégedett a végeredménnyel. Ettől függetlenül tanulságos lehet azoknak, akik mégis beleakarnak vágni egy F2003-GA-s Ferrari felmatricázásába, hogy milyen hibákba ne essenek bele.

f2003ga.jpg

A Ferrari F2003-GA-val szerezte meg Michael Schumacher egy igen kiélezett küzdelemben a hatodik világbajnoki címét. Ez a konstrukció közel sem volt olyan lehengerlő, mint elődje az F2002-es, de azért öt futamgyőzelmet és további két dobogós helyezést behúzott vele a német legenda. Érdekesség, hogy ez a modell csak az ötödik futamon debütált a 2003-as szezonban, mivel előtte az előző évi modell feljavított verziójával köröztek a Ferrari pilótái.

Tudom, hogy elcsépelt azt mondanom, hogy könnyebbre számítottam, aztán sokkal nehezebb lett, mint vártam, de ez az igazság. Amikor egy Ferrarival kell dolgoznom mindig az jut eszembe, hogy sokkal egyszerűbb a dolgom általában, mint egy Rothmans-es Williamsnél vagy bármelyik BAR-nál. Ezzel szemben az F2001-es felmatricázása fáklyás menet volt ehhez képest.

Hot Wheels-es autóm van és azt szerettem volna dohányreklámokkal ellátni. A TBDecalstól vettem a matricát, ami általában jó ómen, mert ha nem is tökéletes, de általában minimális változtatásokkal-improvizálásokkal áttudom hidalni a dolgokat, hogy jó legyen a felmatricázandó autóra. Nos, ennél az volt a helyzet, hogy több matrica sem volt egyáltalán jó a kocsihoz.

A hátsószárnyra feltenni a matricát mindig kicsit nehézkes, mert ha nem figyel eléggé az ember, akkor ferde lehet és ha már megszáradt a matrica akkor nehézkes azt megigazítani, de amikor egy kis résbe kell becsúsztatni matricát és azt helyreigazítani, hogy a másik hátsó szárny lapkával szinkronban legyen, na azaz igazi szívás. Ráadásul kiderült, hogy rossz helyre tettem a matricákat ezért egy sajáttal ki kellett pótolnom - még szerencse, hogy volt itthon elfekvőben. A vicces az, hogy ez még csak a bemelegítés volt, mert utána jöttek csak a rémálom helyzetek egymás után. A motorborításra készült matrica valahogy sehogy sem passzolt a helyére. Nem akartam a fehér részt eltüntetni tanulva a múltkori esetből, amikor kiderült, hogy az nem is matrica, hanem festék van a modellen, így maradt az, hogy a fehér részeket majd piros matrica fogja takarni. Viszont, akárhogy is próbálkoztam nem sikerült a matricát vízszintesbe hozni, pedig az lett volna a lényeg. Pedig az eredeti matricázás vonalát követtem, de a Marlboro felirat furán ferde lett. Viszont ha saját szemmel lőttem be a vízszintet, akkor a piros rész nem takarta ki, azt amit kellett volna és az alatta lévő fekete csík durván átlátszott a fehér matricán, így maradtam az előbbinél, mert úgy éreztem talán ez a kevésbé rossz megoldás.

A motorborítást úgy hagytam és nekivágtam az orron lévő matricának. Ennél a szettnél nem az antennáknál volt kilyukasztva a matrica, hanem ketté volt szedve a felirat alsó és felső részre. Én viszont hiába illesztgettem így is úgy is az antennák miatt nem ért össze a két rész. Fogalmam sincs, hogy ezt amúgy, hogy gondolták a matrica készítői, hogyan csinálja meg az ember magának? Egyszerűen nonszensz. Szóval fogtam és magamnak kivagdosva a pár milliméteres betűket egyesével kezdtem el felrakni az autóra őket. Egy felső, aztán jöhetett az alsó és így tovább. Ha túl nagy volt az antenna miatt akkor le kellett csippentenem belőle. Szemre ész nélkül, csak is a saját szemmértékemre hivatkozva. Ilyenkor meg volt, hogy bejött és volt amikor nem, de más problémák is adódtak, mert néha elmásztak a helyükről a matricák, de oda se neki! Ezzel el voltam egy darabig, de még talán ez a része volt az, ami ahhoz képest, hogy mennyire sziszi-fuszi munka volt egész jól sikerült.

Elérkezett az igazi erőpróba, hogy feltegyem a feliratot a motorborítás másik oldalára is. Akkor derült ki, hogy ez így nagyon nem lesz jó. A másik matrica átlógott és csúnyán nézett ki, a piros rész a tetejénél pedig felgyűrődött és hiába voltak jó helyen a feliratok, a piros részek nem zártak be egy rendes háromszöget. A fehér részek, amik átnyúltak kitakarták a másik rész marlboro feliratait, szóval nem volt más választásom meg kellett vagdosnom a matricát. Arról már ne is beszéljünk, hogy hajlatokra rásimítani a matricákat koránt sem olyan egyszerű feladat. A feliratokat jól méretre vagdostam és azon a részen minden a helyére került, viszont a piros részek ferdén álltak. Most mi tévő legyek? Ha mozgatom a matricákat, akkor a feliratok csúsznak el, ha úgy hagyom, akkor a piros részek néznek ki bénán... Úgy döntöttem, hogy szikével lekaparom a piros részeket és után-matricázom. Ám ezzel volt egy kis baj. Márpedig az, hogy egyik vörös matricám sem passzolt a kocsi színéhez, nem beszélve arról, hogy a háromszög kimérése és felvitele mennyire borzalmasan nehéz feladat. Már teljesen kétségbe voltam esve, amikor megláttam valamit. Annyit szerencsétlenkedtem, hogy a kocsin lévő fehér rész a víz miatt elkezdődött felgyűrődni. Mondom ez tuti nem festék, mert az nem csinál ilyet, ez bizony matrica és ha az, akkor le lehet szedni. Szóval leszedtem a motorborításról az amúgy is rossz bőrben lévő matricákat a maradékot pedig körömlakk lemosóval távolítottam el a kocsiról. Érdekes, hogy régebben festették aztán meg áttértek a matricázásra, de nekem ez most nem volt baj. Viszont a kocsi tetején lévő T-cam miatt nem fértem hozzá egyes részekhez és mélyedésekhez. Ezért ott tű filctollal színeztem át a kritikus részeket, hogy ne legyen csúnya. Elég hanyag megoldás, de már az egész egy katasztrófa volt így is. Visszaraktam a megviselt matricákat, majd lekentem őket feszítővel és reméltem, hogy másnap reggelig kibírják. Kibírták, de cserébe az egyik elég csúnyán meggyűrődött, amivel sajnos semmit nem tudtam kezdeni. Próbáltam kisimogatni, de hát nem nagyon sikerült, mint ahogy a képeken látjátok majd. Jaj igen és, hogy teljes legyen az összkép a sok fogdosás közepette sikerült az egyik vodafone logót is megrongálnom a versenyautó oldalán szóval azt hiszem tényleg minden összejött.

Azért is fáj az egész, hogy nem sikerült jól, mert nem egy elkapkodott projektről volt szó és nem is voltam zöldfülű, amikor ezt csináltam. Alapos kutatómunkát végeztem, képeket elemeztem, megbízható helyről szereztem be a matricákat és olyan napra hagytam a munkát, amikor viszonylag kipihent voltam. Szóval minden adott volt, hogy sikerüljön, de ehhez képest a könnyű munkából egy estébe nyúló kínlódás lett. Remélem azért sok értékes tanulsággal szolgáltam azoknak, akik F2003-GA matricázásba akarják belevágni a fejszéjüket. Én szívből remélem, hogy aki ezzel próbálkozik annak több sikerélménye lesz, mint nekem. Visszatérve kicsit sem vagyok elégedett az eredménnyel. Főleg a motorborítással, de néha le kell nyelni a keserű pirulát és nekem sem sikerülhet mindig minden tökéletesen.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr4514974396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása