Nem terveztem ilyen hosszú kihagyást két bejegyzésem között, de sajnos így alakult. Viszont, kárpótlásul hoztam nektek pár egyedi képet a Senna-s modellautóimról, ahogy még nem láttátok őket. Na, de milyen képekről is van szó? Részletek a folytatásban!
Görgess lejjebb a legújabb képekért!
Ezek a képek a toy photography vagy ha jobban tetszik magyarul a játék fotók kategóriába tartoznak. Ez egy itthon még kevésbé ismert műfaj, amiben miniatűr tárgyak segítségével egy jelenetet mutatnak be. Ebben az esetben modellautókat egy megépített környezetben, életszerű kompozícióban fotóztam le. Tudom, hogy van még hova fejlődnöm fotózás és dioráma-terepasztal készítés terén is, ezek inkább lelkes amatőr, mintsem profi munkák szóval így kezeljétek ti is őket. Nem tagadom, hogy erősen inspiráltak Lampert Benedek nagyszerű képei, de nem majmolni akarom őt vagy bárki mást, egyszerűen a saját szórakoztatásomra kezdtem el készíteni ezeket a fotókat és éreztem annyira jónak őket, hogy kitegyem a blogomra, ahova már amúgy is ezer éve nem posztoltam.
Szóval következzen a Senna sor újratöltve, csak ezúttal kicsit másképp. Mivel egyelőre csak egy pályarészt építettem meg, így túl sok változatosságra ne számítsatok. Ha pedig érdekel titeteket az is, hogy hogyan is készültek ezek a fotók, akkor jó hírem van, mert a következő bejegyzésem erről fog szólni.
1984-es Toleman TG183B, amit Niki Lauda üldöz. Versenyeken nem hiszem, hogy túl sokszor előfordult volna ilyen. Mondjuk inkább, hogy ez a kép egy szabadedzésen készült.
Ez a kép már inkább hihetőbb, mármint ami a felállást illeti. Az esőmenő Senna már az 1984-es monacoi nagydíjon megmutatta, hogy vizes körülmények között mennyire jól megy. A kép természetesen erősen photoshopolva van. Sokan, akik toy photography-val foglalkoznak, azok elképesztő dolgokat követnek el, hogy imitálják az esőt, én viszont ennél sokkal puritánabb módszerekhez folyamodtam. Nem beszélve arról, hogy a Photoshop-hoz még mindig ezerszer jobban értek, mint a fotózáshoz.
Egy újabb esős kép, immár az 1985-ös Lotus 97T-vel a főszerepben. Szegény Alboreto a háttérben slick gumikkal próbál lépést tartani Senna-val. Persze ez nem túl életszerű, csak egyszerűen lusta voltam esőgumikat photshopolni a Ferrarira.
Személyes kedvenc. Az 1986-os Lotus 98T-t üldözi Piquet Williams FW11-ese. A brazil páros valójában is vívott pár parázs csatát ebben az évben.
A citromsárga Lotus 99T 1987-ből, ezúttal Mansell az üldöző. Citromsárga autón élességet beállítani egyszerűen rémálom volt, pedig nagyon szeretem ezt a kocsit is.
És elérkeztünk az első világbajnoki autóhoz az MP4/4-eshez. Sajnos Prost McLarenje nincs meg, így a papagájnak becézett Benetton B188-ast tettem oda üldözőnek habár tudjuk, hogy abban az évben senki sem érhetett a McLarenek nyomába.
1989 biztos nem Senna kedvenc éve volt, de nekem nagyon is tetszik ez az autó. Háttérben a Ferrari 640-es, amibe én tettem pilótát, szóval igencsak közel áll a szívemhez.
Második világbajnoki címet szerző autó az MP4/5B. Erre a képre végre felkerült Senna nagy riválisa Prost is, aki 1990-ben egy Ferrari 641-est terelgetett.
1991, Senna harmadik világbajnoki címét szerzi az MP4/6-ossal, de sarkában már ott liheg Mansell a Williams FW14-essel.
1992-ben a Williams-Renault már egyértelműen a verhetetlennek tűnő McLaren-Honda páros fölé nőtt. Az MP4/7-es volt az utolsó Honda motoros autó, amit Senna vezetett.
Dávid és Góliát csatája 1993-ban. A Williams FW15 egyértelműen jobb volt a McLaren-nél, Senna azonban sokáig életben tartotta bajnoki reményeit legnagyobb riválisával szemben.
Ez az a fotó, amit bárcsak többször láthattunk volna 1994-ben. Senna és Schumacher epikusnak ígérkező csatája ideje korán véget ért a brazíl tragikus balesete miatt. A Williams FW16 volt Senna utolsó versenyautója.
És ezennel a végéhez is értünk. Legközelebb pedig betekintést nyerhettek, hogyan készültek ezek a fotók.
Ahogy ígértem, új fotókkal jelentkezem. Ezúttal a rajtrácson foglalnak helyet Senna legendás autói.