Amikor még én kezdtem el matricázni és dohányreklámos feliratokkal ellátni az autókat, akkor még elég nehéz dolgom volt. A gyártók úgy adták ki a modelleket, hogy azok a minták vagy feliratok szerepeltek az autókon, amik a tiltott reklámokat helyettesítettek. Értem ezalatt, hogy például a Marlboro feliratokat sok esetben vonalkódos mintával helyettesítettek, vagy a Rothmans helyett a „Racing” vagy csak egy "R.?" felirat díszelgett a Williams-eken.
Szóval régen nehezebb dolga volt azoknak, akik matricázásra adták a fejüket, mert el kellett tüntetniük a fölösleges feliratokat és mintákat, amik elég nehéz vagy szinte már-már lehetetlen feladatnak bizonyultak.
És akkor itt még nem ért véget a megpróbáltatások sora, hiszen olyan matricaszettet kell beszerezni az autóhoz, ami méretben stimmel az autóhoz és lehetőleg minőségileg is olyan legyen, hogy a vele való dolgozás közben ne kapjunk sírógörcsöt. Összefoglalva nem egyszerű, viszont aki mégis vállalkozott rá és sikerült is elkészítenie egy-egy ilyen kocsit az egy igazán különleges darabbal lett gazdagabb, aminek a piaci értéke is nagyobb, mint a szimpla kiadású változatoknak.
Nem rég a gyártók rájöttek, hogy mindenkinek jobb, ha olyan autókat dobnak piacra, amit az emberek kedvükre alakíthatnak. Ez azt jelenti, hogy a modellautókat már alapból matricázásra készen árulják, szóval nem kell eltávolítani feliratokat vagy mintákat, hogy felhelyezhessük a szponzori feliratokat. A másik nagyon jó dolog, amivel előrukkoltak, hogy ezen kocsik mellé, matricákat is mellékeltek. Ezzel plusz kiadástól és egyéb beszerzési nehézségektől kímélve meg a vásárlókat.
Ezek a matricák, alapból illenek méretben a modellhez és a minőségük is jó szokott lenni, így ma már az újabb kiadású modellekkel sokkal könnyebb dolga van az embernek, ha egy McLaren-t Marlboro vagy egy Williams-t Rothmans feliratokkal akarná ellátni.