F1-es modelljeim

Matricázás – Ferrari 248

2020. június 26. - A Gyűjtő

A 2000-es évek közepén, már egyre ritkábban lehetett dohányreklámokkal futó versenyautókat látni a tiltások miatt, de azt kell mondanom, hogy ez az autó mégis csak akkor az igazi, ha Marlboro feliratok vannak rajta. Miután egyre több Ferrari-mat láttam el dohányreklámos matricákkal, nem volt kérdés, hogy a 2006-os is előbb-utóbb sorra kerül. Az egyetlen ok, hogy halogattam sokáig a dolgot, hogy ez számomra az egyik legszebb Ferrari és mindenképp tapasztalatot akartam gyűjteni mielőtt belevágok, hogy nehogy elrontsam. Örömmel mondhatom, hogy nem baltáztam el a dolgot, de erről ti is tanúbizonyságot tehettek a továbbra kattintva.

ferrari248.jpg

A 2005-ös fiaskó után a Ferrari-nak össze kellett szednie magát, hogy visszatérjen a győzelem útjára. A szezon elején már látszott, hogy ez a típus sokkal versenyképesebb lesz, mint az elődje. Még akkor is, ha az első győzelemre a san marino-i nagydíjig kellett várni. Schumacher kiélezett versenyben volt Fernando Alonso-val a 2006-os VB címért, amit tulajdonképen a japán nagydíjon bukott el, amikor az élen haladva elfüstölt alatta a Ferrari motor. A brazil nagydíjon már csak matematikai esélye volt a címre, de az egész hétvégén a balszerencse sújtotta. Ennek ellenére mégis élete egyik, ha nem a legjobb futamát teljesítette még akkor is ha se a dobogó, se a VB cím nem jött össze neki. Schumacher hétszer győzött ezzel a konstrukcióval, évad végén pedig (első alkalommal) visszavonult. Szóval ez volt a német legenda utolsó Ferrari-ja, így mindenki aki szereti őt, szerintem szívesen látja a gyűjteményében ezt az autót.

Mi a helyzet, ha szeretnénk egy ilyen modellt magunknak? A lehetőségeink eléggé bekorlátozottak. Ha pilóta nélkül is megfelel a modell, akkor viszonylag olcsón (6-10 ezer forint) meglehet venni az Altaya régi vagy újfajta kiadását. Ha pilótás autót szeretnénk, akkor csak a Hot Wheels jöhet számításba. Ezeknek a modelleknek az ára változó. Általában 10 ezer forint felett lehet találni Ferrari 248-ast, de ha türelmesek vagyunk és sokáig figyeljük a piactereket, akkor egy-egy olcsóbba is belefuthatunk. Megemlíteném a BBR-t is, mint lehetséges választást, de kétlem, hogy valaki is hajlandó lenne 100 ezer forintot kiadni egy 1:43-as modellért.

Mi kell egy ilyen autó felmatricázásához? Elsősorban némi tapasztalat. Nem árt, ha csináltunk már korábban hasonló Ferrari-t, mert akkor ennél a modellnél sem fog nagyobb meglepetés érni minket. Érdemes matricalágyítót beszerezni a matrica leszedéséhez és amikor felviszünk egy-egy darabot, akkor is szükségünk lesz rá. A piros festék egy opció, nem kötelező, de a motorborításon lévő kis antennát inkább festeném, mint hogy még egyszer a matricázással szenvedjek, mint az F2004-es esetében. Végül, de nem utolsó sorban természetesen kell egy megfelelő matricaszett, amit ezúttal kedvenc olasz matricagyártómtól szereztem be.

Mielőtt hozzákezdtem az autóhoz, méregettem és számoltam, hogy le kell-e szedni a fehér matricát a motorborításról? Nem mertem kockáztatni és mivel a kis antennával is kezdeni kellett valamit, ezért nem vacakoltam, matricalágyítóval leszedtem az egészet. Nos igen, a Hot Wheels egyik hülyesége, hogy a kocsi egyes részeiről a matricát sokkal egyszerűbb matricalágyítóval bekenni és óvatosan lekaparni, mint acetonmentes körömlakklemosóval nekiesni. Nem fejteném ki újra a történetet, ha érdekel titeket, akkor az F10-es matricázásnál bővebben meséltem róla. Aztán a két kis antennát kell vörössé változtatni. Az F2004-esnél még matricával bajlódtam, de miután rájöttem, hogy borzalmas nagy szívás, így inkább a festéssel próbálkoztam. Az F2005-ösnél próbáltam ki először ezt a módszert (róla majd egy másik bejegyzésben lesz szó) és hát ennek a módszernek a hatékonysága jobban meggyőzött. Az egyetlen problémám mindössze annyi volt, hogy ha egy minimálisan is, de eltér a kocsi eredeti színárnyalatától, de ha ezt nem mondom, akkor lehet észre se vette volna senki. Szerencsére máshonnan nem kell leszedni matricákat és nem kell átfesteni több kocsielemet, így az előkészületek végéhez értünk. Jöhet a matricázás.

Ennél az autónál nem sok olyan helyet tudok mondani, ahova egyszerűen fel lehet tenni a feliratot. A hátsószárny két részből áll és a felső lapkára rá kell simítani a matricát, hogy ha szemből nézzük, akkor ne legyen egy hatalmas fehér rés vízszintesen a feliratban. Ez nem egy két perces tornamutatvány és kell hozzá némi matricalágyító is, hogy a felületre rá feküdjön a felirat. Érdemes a felső résszel kezdeni és ha megszáradt, csak azután odailleszteni a felirat alsó részét. Ez még csak a hátsó szárny elülső része, a hátsó része sem sokkal egyszerűbb. Jöhet a motorborítás. Arra azért figyeljünk oda, hogy miután leszedtük a fehér matricát, alaposan töröljük át a felületet a matricalágyító után. Érdemes picit várni is, nehogy véletlenül roncsolódjon a matrica. Ennél a résznél nagy segítséget nyújthat a kocsiról készült eredeti képek és egy tükör, hogy szinkronban legyen a felirat mindkét oldalt. A sisakra nem térek ki hosszabban, mert az mindig szenvedés. A bukósisak legelején lévő logót nagyon nehéz feltenni és szintén kell lágyítót használnunk hozzá. Végül elérkeztünk az orr részhez. Itt megint csak úgy lehet megoldani, ha kimérjük, hogy hova fognak esni az antennák, hogy ha rárakjuk a matricát. A megjelölt helyeken egy vastagabb tű segítségével át kell szúrni a matricát, majd úgy rátenni az autóra, hogy átfűzzük az antennákon. Mindezt lehetőleg úgy, hogy ne szakadjon el a matrica. Talán egyszerűbb a pilótafülke melletti részre és az oldalsó légterelőkre feltenni a Marlboro reklámokat.

Nem kis nehézségekbe kerül, de ha sikerül, akkor egy pazarul kinéző autó lesz a miénk. Persze az sem tragédia, ha úgy hagyjuk, ahogy van, vagy a másik féle vonalkódos álcamatricázással látjuk el a versenyautót, de én még mindig úgy vagyok vele, hogy dohányreklámmal az igazi. Mint mondtam, nekem ez az egyik legkedvesebb Ferrari-m, még ha nem is sikerült a nyolcadik címet behúznia Schumacher-nek. Remélem nektek is tetszett és tartsatok velem a jövő héten is!

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr1215808688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P4K 2020.06.26. 10:38:16

Ismét szép alkotás született! :)
Pont most találtam egy eladót ugyanebből a modellből a LittleWheelsen. Elég baráti, 25 font. Még nem döntöttem el, hogy megvegyem-e. Ha valaki más is tervezi megszerezni csapjon le rá nyugodtan! :)

A Gyűjtő 2020.06.26. 17:06:37

@P4K: Köszi! :) Igen, az valóban baráti. Van egy olyan érzésem, hogy nem lesz sokáig elérhető.
süti beállítások módosítása