F1-es modelljeim

Galéria - Ligier JS27 & JS39B

2020. július 31. - A Gyűjtő

Kedves olvasók! Az a helyzet, hogy mostanság se időm, se kedvem nem volt írni így úgy voltam vele, hogy csak azért nem csapok össze egy irományt, hogy legyen mit kitenni a blogra. Ezt az egészet csak hobbiból csinálom, szóval nem akarok kényszerből írni, mert az biztos, hogy a minőség rovására menne. Az elmúlt időben kicsit megcsömörlöttem, emiatt úgy döntöttem, hogy a heti egy bejegyzés helyett kicsit ritkábban fogok új írásokkal jelentkezni. Aggódni viszont nem kell, még nem tervezem, hogy abbahagyom, mivel van még jó pár ötlet a tarsolyomban, amit mindenképp szeretnék megvalósítani.  Ez a mostani, amolyan "több, mint a semmi" bejegyzés lesz. Mutatok pár képet két friss szerzeményemről, az 1986-os és 1994-es Ligier-ről.

ligierjs27_js39b.jpg

Az utóbbi napokban aggodalomra adott okot, ami az Index.hu környékén történt, így nem tudtam, hogy mire visszatérek a nyaralásomból a blog.hu működni fog-e még egyáltalán? De úgy néz ki, hogy igen, mert olvastam egy közleményt miszerint az oldal nincs veszélyben és lehet tovább blogolni. A szüneteltetés hátterében sokkal inkább személyes okok állnak, mint ahogy azt fentebb is írtam. Pedig témám lenne még bőven és elég gyakran kikerülnek írásaim a blog.hu főoldalára, így még azt sem mondhatom, hogy olvasókban szenvednék hiányt. Viszont vagyok annyira önkritikus magammal szemben, hogy nem akarok összecsapott bejegyzéseket kirakni az oldalra, így inkább aranyközépútként döntöttem úgy, hogy ritkábban publikálok.

Na, de tértjünk is rá a lényegre. Ezt a két gyönyörű Spark modellautót nem rég sikerült megszereznem. Az 1986-as JS27-et kicsit vicces volt beszerezni. Amikor kikerült a piacra úgy voltam vele, hogy lesz még időm megvenni, nem kapkodom el, mert vannak számomra fontosabb autók is a piacon. Igen ám, csak az történt, hogy amíg kettőt pislogtam az emberek szó szerint lerabolták a készletet. Ebben pedig abszolút semmilyen költői túlzás nincs. Pár hétre rá, már se a boltokban, se az Ebay-en nem lehetett kapni vagy ha igen, akkor csak háromszoros-négyszeres áron. Én viszont nem adtam fel és addig kerestem-kutattam, amíg nem sikerült egyet szereznem, mert vérzett volna a szívem, hogyha pont ez a kocsi hiányozna a gyűjteményemből. Napokig bújtam a Google-t mire találtam egy svájci modellboltot, ahol még árulták. Nem kellett sok hozzá, egyből lecsaptam, holott ugye ez az alapelvem és nektek is hangsúlyzom, hogy csak megbízható helyről vásároljatok. Most viszont 19-re lapott húztam. Először megörültem, hogy Európában találtam valakit, aki árul, de aztán elhűltem, amikor rájöttem, hogy a Svájcból érkező áruk nem tartoznak a VÁM-Uniohoz és azokat megvámolják. Vertem a fejemet a falba, hogy erre az amúgy sem olcsó autóra még pluszban ráfogok fizetni. Viszont szerencsém volt, az eladó Franciaorszából adta fel a küldeményt, így megúsztam a plusz adóterheket, micsoda szerencse! Szóval ilyen izgalmas körülmények között jutott el hozzám ez az autó.

A másik Ligier-el már nem volt ekkora probléma, bár itt is sok szerencsés véletlen játszott közre mire pont ez meglett. Már régóta szerettem volna ezzel a Ligier-el bővíteni az 1994-es sort, de valahogy sosem jött össze. A Minichamps nem adta ki ezt a modellt, csak az Onyx így azokat nézegettem, de valami mindig keresztülhúzta a számításaimat. Volt, hogy utolsó percben vesztettem a licitáláson, volt hogy lefoglalóztam egy eladónál, de közben eladta másnak. Mondhatni, hogy ez egy elátkozott modell volt. Aztán a Spark erre a modellre is kivetette a hálóját és kiadták 1:43-as méretarányban, így nem is volt kérdés, hogy Portugálok helyett a Németek modellautóját választom.

Nos, ennyi lett volna mára. Nem tudom még mikor, de a közeljövőben újra jelentkezem.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr8216087390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása