F1-es modelljeim

Modellgyártó mustra – Ebbro

2020. január 10. - A Gyűjtő

Egyáltalán nem lepne meg engem, ha soha az életben nem hallottatok volna erről a márkáról. Bevallom, pár héttel ezelőttig én sem tudtam a létezéséről. Akiknek pedig még van is fogalmuk, hogy kicsoda-micsoda azok sem biztos, hogy a Forma 1-es készítményeik miatt ismerik őket. Most itt az ideje, hogy bemutassam nektek a japán Ebbro-t!

ebbro.png

Az Ebbro egy 1998-ban alapított japán modell-makett gyártó, akik nem rég gondolták úgy, hogy betörnek a modernkori Forma 1-es kocsik 1:43-as piacára. Egyenlőre még csak két kocsival tették meg ezt, a McLaren MP4/30-as és az MP4/31-essel. Ezek az autók 2015-ben és 16-ban futottak és talán az adhatta a gyártónak az apropót, hogy ez volt a Honda motorszállítóként való visszatérésének első két éve a király kategóriában. Az már más kérdés, hogy ez inkább katasztrófális volt, mintsem diadalittas. Szóval én konkrétan sosem hallottam még erről a gyártóról, pedig már jó pár éve belemerültem ebbe a gyűjtögetős témába. A készítők nagy részével tisztába vagyok még azokkal is, akiknek egy autója sem szerepel a gyűjteményembe, de őket még hallomásból sem ismertem.

Van egy úgynevezett bakancslistám, amin szerepelt az MP4/31-es. Ez is az a fajta kocsi, ami nem a sikeressége, sokkal inkább a külseje miatt tetszett meg. Az éjfekete festés a piros McLaren logó csíkokkal nekem nagyon bejött. Szóval már egy jó ideje kutattam ezt a kocsit és tudtam is, hogy a Minichamps és a Spark is kiadta, de annyira nem volt fontos, hogy egy kisebb vagyont kiadjak érte. Aztán egyik szerdai nap a CK-Models oldalára felnéztem, hogy mik az újdonságok és nem akartam hinni a szememnek. Egy Ebbro nevezetű gyártó kínálta ezt a McLarent (is) leakciózva mindösszesen 25 euróért. Egy normális ember ilyenkor hogyan cselekszik? Kérdés nélkül kosárba vágja és adja is le a rendelést. Én mit csináltam? Elemeztem a képeket és próbáltam kideríteni, hogy mennyire jó minőségű a portéka. Utánanéztem, hogy mégis kiféle-miféle ez a gyártó és körbe kérdeztem pár ismerősömet, hogy nem akarnak-e ők is rendelni, mert akkor eloszlana a postaköltség. Nem volt szerintem 30-40 perc sem az egész, de mire visszatértem az oldalra, hogy leadjam a rendelést már az összeset elvitték. Olyan dühös voltam, hogy azt elmondani nem tudom. Nem ez volt az első alkalom, hogy lemaradtam valamiről, de ez most különösen fájt. Próbáltam menteni a menthetőt és fellelni hátha árulják-e még valahol, de a megbízható boltok közül mindenhol pillanatok alatt elkapkodták. Mint mondtam ez nem csoda, hiszen a többi gyártó kétszer ennyiért árulja a sajátjait. Aztán a sors visszaadta azt, amit elvett. Pénteken Dénes szólt, hogy nézzem meg a CK hírlevelét, mert benne vannak az Ebbro-s McLarenek. Először csak legyintettem, hogy jókor már, amikor mindet elvitték… De aztán kiderült, hogy tényleg feltöltötték a készletet és ezúttal nem tököltem, le is csaptam rá azon nyomban. És ha már vettem, akkor a 2016-os mellé megvettem a 2015-öst is. Jól is tettem, mert nem kellett pár nap és már szinte az összes elfogyott megint. A lényeg, hogy nekem jutott, így lett lehetőségem egy új gyártót megismernem.

Mit is lehet tudni az Ebbro-ról? A japán gyártó rengeteg versenyautót adott ki, főleg japán kötődésűeket. F1-től kezdve, az F3-on át a Le Mans-os szereplő autókig rengeteg minden szerepel a repertoárjukban. Engem viszont elsősorban a király kategóriás gépek érdekelnek. A gyártó hivatalos oldalát böngészve leltem rá, hogy a Honda első F1-es korszakának versenyautóit is kiadták pilóta figurával együtt és így fényképeken keresztül megítélve, igazán remek minőségben. Aztán viszont igencsak nagyot kell ugranunk az időben, mert a legközelebbi F1-es autót, amit kiadtak az általam is megvett McLarenek. Ami nekem furcsa, hogy egyenlőre nem adták ki annak a három évnek (2006-2008) az F1-eseit, amikor is a Honda gyári csapatként volt tagja a mezőnynek. Emellett, ami miatt eléggé ráncoltam a homlokomat, hogy a 2015-2016-os szezont teljes mértékben kiaknázták. Van itt 2015 korai festésű autó, majd amikor már átváltottak szezonközben a fekete színre, sőt olyan autót is vehetünk, amivel Stoffel Vandoorne versenyzett a bahreini nagydíjon – a sérült Fernando Alonso-t helyettesítette. Szóval a választék elég széles, de valamiért a 2017-es McLaren Hondát nem adták ki, ami eléggé nagy kár. Természetesen ez nem zárja ki azt, hogy a jövőben azt az autót vagy az általam említett modelleket esetleg a mostani Red Bull Hondákat ne dobnák piacra. Gondolom itt azért a jogi megállapodások is közbe szólnak, hogy nem adhatják ki azt amit csak akarnak.

Ami miatt a legjobban aggódtam az a minőség volt. A képeket vizslatva nem tudtam eldönteni, hogy mennyire minőségi a kialakítás. Annak tűnt, de képek alapján nem lehet 100%-ig biztos az ember benne. A látszat néha csal és simán lehet olyan termékfotót csinálni egy Bburago-ról is, hogy az ember nyálelválasztódása elinduljon. Szóval a képek nézegetése nem minden, az ember csak akkor szembesül a valósággal, amikor már a saját kezében tartja az autót. Ám azt kell mondanom, hogy nagyon kellemeset csalódtam. A japánok nagyon odatették magukat és azt kell mondanom, hogy minőségben simán odafurakodtak a Minichamps és a Spark közé. A hivatalos honlapjukon leírják, hogy cink ötvözetből és gyantából készítik modelljeiket. Utóbbit anyagot pedig a Spark használja saját készítményeinél. Az autók méretaránya tökéletes, kivitelezésük szép és aprólékos. Nincsenek elnagyolt antennák (rád nézek most Hot Wheels!!!), a pilóta kivitelezése nem egy Lego figurához hasonlítható, a matricák is minőségiek és az apró alkatrészeket is nagyon részletgazdagon lettek kidolgozva. Bárhogy is nézem, ezekbe az autókba minőségileg nem igazán tudok belekötni. A tároló doboza igaz nem valami nagy szám, de amire kell arra pontosan tökéletes. 

Jó tudni, hogy az Ebbro nem csak parasztvakításként dobta piacra saját Forma 1-es autóit. Nem vették félvállról a feladatot, hanem tényleg minőségi darabokkal örvendeztették meg a gyűjtő közönséget. A másik fogós kérdés az ár volt. Amikor ezeket a sorokat írom, már könnyen lehet, hogy a CK Models készletei teljesen kimerültek. Nem tudom, hogy milyen módon sikerült nekik ennyi autót, ilyen olcsón értékesíteni, de pár napig 25 euróért bárki magáénak tudhatta Alonso és Button valamelyik McLarenjét. Ám az autók valós ára, ennek a kétszerese. A gyártó hivatalos oldalán 20 ezer körül mozognak ezek a kocsik (ha közvetlen tőlük rendelünk, akkor számoljunk még a VÁMolási eljárásokkal is!) és az Ebay-en is megtalálhatjuk a régebbi Hondákat szintén ebben az árkategóriában. Ezek a modern McLarenek is feltűntek már az Ebay-en, de számítani kell majd a nepperekre is, akik tucatjával vették el mások elől ezeket az autókat és majd többszörös áron akarják értékesíteni az olcsón megvett modelleket.

Ár összehasonlítás:

Fontos! Ezek az árak mindössze a szemléltetést szolgálják és a nagy átlagot (Ebay) veszik alapul. Természetesen egy-egy gyártótól biztos lehet olcsóbban vagy drágábban is beszerezni modelleket, ezek az összegek nem feltétlenül relevánsak!

McLaren MP4/30

Ebbro - 8500 Ft (akciósan, eredeti ára 17000 Ft körül mozog)

Spark – 25000 Ft

Minichamps – 22000 Ft

McLaren MP4/31

Ebbro - 8500 Ft (akciósan, eredeti ára 17000 Ft körül mozog)

Spark – 20000 Ft

Minichamps – 20000 Ft

Végszóként annyit tudok mondani, hogy nagyon reménykedem, hogy az Ebbro itt nem áll le és fogunk még róluk hallani és ha más nem is, de legalább a japán érdekeltségű F1-es autókat kiadja. Azt nem tudni, hogy lesz-e még egyszer akkora akció, mint a CK-nál, de ha a Minichamps és a Spark újabb kihívót talál az csak nekünk gyűjtőknek lesz jó, mert egymásra fognak minőségben licitálni. Számomra nagyon kellemes meglepetés ez a gyártó és bátran tudom ajánlani másoknak is. Nem soká pedig egy Spark-os McLarennel fogom eme gyártó kiadását összehasonlítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr5715363396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kéki béla 2020.01.13. 07:41:04

Ennek mi értelme?
Mert ha te rakod össze, azt még értem. De így, hogy egy kész, olcsó műanyagból összerakott kisautó, amit csak nézegetni lehet... ezt valahogy sose értettem.

A Gyűjtő 2020.01.13. 21:14:18

@kéki béla: Helló!
Ha végigolvastad volna a bejegyzést, akkor megtalálhattad volna azt a részt, amiben leírtam, hogy ezek az autók nem olcsó műanyagból készülnek.
Nehéz lenne röviden a kérdésedet megválaszolni, de azért megpróbálom.
Mi értelme festményt kitenni a falra, amit nem te festettél?
Mi értelme bármilyen dísztárgyat megvásárolni, amit nem te készítettél?
Ezek számomra dísztárgyak, jó nézegetni őket, csodálni. Mivel nagy Forma 1 rajongó vagyok, ezért mindegyikhez köt valamilyen emlék.
Jó végignézni rajtuk, hogyan változtak ezek az autók napjainkig. Imponáló, ahogy Senna autói egymás mellett sorakoznak a polcon vagy a Ferrarik 1987-től 2016-ig.
Időnként, amikor megtakarítom őket és kézbe veszem, akkor jó megcsodálni ezeket az autókat, hogy milyen aprólékosan készítették el őket. Még egyszer leszögezném ezek nem játékautók.
Nem kell, hogy bárki is megértse eme rajongásomat. :) Nekem ez okoz örömöt, de hát... Ízlések és pofonok ugyebár.
süti beállítások módosítása