F1-es modelljeim

Matricázás – Williams FW19

2020. június 12. - A Gyűjtő

Akárhogy is nézem Rothmans-es Williams-et felmatricázni még mindig egy katasztrófával ér fel. Hiába a sok gyakorlás és, hogy már korábban is matricáztam ehhez hasonló kocsikat, ezek a munkák mindig megizzasztanak engem. Ezúttal annyi szerencsém volt, hogy kettő is kéznél volt, így amikor az egyiket megcsináltam, akkor kitapasztaltam a dolgokat és a másikat már valamennyivel könnyebb volt elkészíteni.

williamsfw19-villeneuve-frentzen.jpg

Hihetetlen ezt kimondani, de ez volt az utolsó világbajnoki Williams. Frank Williams csapata utolsó évét kezdte meg a gyári Renault támogatásával, ami a brit csapat dominanciájának végét is jelentette, de ne szaladjunk ennyire előre. Mivel a regnáló világbajnok Damon Hill-t elküldték, ezért megnyílt az út Jacques Villeneuve előtt, hogy véghez vigye azt, ami az apja álma is volt, azaz hogy Forma-1-es világbajnok lehessen. Csapattársa Heinz-Harald Frentzen lett, aki a brittel ellentétben nem sok vizet zavart. Nem úgy mint a kihívója a Ferrari-s Michael Schumacher, akivel késélre menő küzdelmet folytattak a bajnoki címért. A világbajnokság az utolsó jerezi futamon dőlt el, ahol Schumacher egy kétes manőverrel próbálta megakadályozni a kanadai előzését és végül minden szempontból ő húzta a rövidebbet. Villeneuve számára a harmadik hely is elég volt, hogy megszerezze mindössze második Forma-1-es szezonjában a hőn áhított VB címet. A Williams duója 8 győzelmet és 15 dobogós helyezést ért el az 1997-ben.

Aki egy ilyen autót szeretne, annak szerencséje van. Sok gyártó kiadta ezt a modellt és a Minichamps-es darabok sem számítanak túl drágának. Az egyetlen furcsaság, amit kiszúrhattok, hogy Frentzen sisakjával valami nincs rendben. A német gyártónál már többször is észrevettem, hogy egy-két pilótához nincsenek meg a licenszük. Így van ez Frentzen-nél is, aki a modell dobozán is csak úgy van feltüntetve, hogy a Williams no.4-es pilótája. Nagy kár, hogy nem nagyon gyártanak sisakokhoz matricákat, mert akkor kijavítanám ezt a dolgot, de hát annyi baj legyen. A két autóhoz két különböző matricagyártó termékeit használtam, így ebben is érdekes volt összehasonlítani, hogy mennyiben különbözik a két matricaszett.

A dohányreklámokat helyettesítő feliratok eltüntetése a legnehezebb feladat. A hátsószárnyat újra kell matricázni teljesen. Le kell szedni a régi matricát, egy fehér matricaalapról kivágni a nekünk szükséges nagyságút és felhelyezni a hátsószárnyra. Ha már a hátsószárnyat újra kell készíteni az már sosem jelent jót. Érdemes egy sablont csinálni a szárny szélességéről és ha feltettük a fehér alapot, akkor legalább egy napot várni vele mielőtt a dohányreklámokat feltennénk. A motorborítás megint egy kritikus pont. Nagyon vékony kis csíkról kell eltüntetni a vonalkódos matricákat úgy, hogy közben ne sértsük fel a többi feliratot. Türelem, óvatosság és szerencse kell, de nekem még így sem sikerült maradéktalanul, hiszen az egyik (e) matricát így is úgy is el kellett távolítanom. A pilóta fülkel előtti rész szintén a rémálom kategória. Nagyon óvatosan el lehet tüntetni a feliratot, de ha egy picit is hibázunk, akkor kerülhet elő megint a jól bevált fehér takaró matrica, de az megfog látszani a végeredményen. Nekem valami csoda folytán mindkét autónál sikerült megcsinálnom, nem úgy mint az elődeiknél. Az utolsó pont, amit szintén nem úszunk meg újrázás nélkül azaz első szárny. Két dolgot tehetünk. Az egyik, hogy veszünk mondjuk a spotmodeltől egy teljes matricaszettet az FW19-eshez, leszedjük az összes matricát az első szárnyról és újramatricázzuk az egészet. Ezt én nem tartom jó ötletnek főleg azért mert nagyon nehéz sablont vágni ennek az autónak az első szárnyára. A másik lehetőség, amit én is használtam egy kicsit kevésbé elegáns. Két réteg fehér matricával fedtem le dohányreklám pótló grafikát és csak utána tettem fel a Rothmans feliratot. Nyilván a két méretre vágott fehér matricát ne egyszerre tegyük fel, hanem hagyjuk megszáradni az első réteget.

Borzasztó kínlódás az egész? Az… De megéri megcsinálni? Abszolút! Ezerszer jobban mutatnak így ezek az autók és jóval többet is érnek. Az már más kérdés, hogy érdemes-e kockáztatni egy hibátlan modell tönkretételét? Ez egy nagyon nehéz kérdés, kezdőnek szintén nem ezt a típust ajánlom, haladóknak talán megéri, de a dohánymatricákon kívül mindenképp szerezzenek be fehér matricákat is. A Williams sorból már csak az FW18-as maradt hátra, amit még nem volt lelkierőm megcsinálni, ha lesz akkor úgy is fogjátok majd látni itt a blogon.   

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr3315713388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P4K 2020.06.15. 16:57:25

Szép lett! A JPS Lotusok mellett ez a livery a másik, amin kötelező a dohány reklám.

P4K 2020.06.15. 16:58:33

Szép lett! A JPS Lotusok mellett ez a livery a másik, amin kötelező a dohány reklám!

A Gyűjtő 2020.06.26. 17:05:39

@P4K: Köszi! :) Azért a Ferrari-kon is jobban szeretem a Marlboro reklámokat. :)
süti beállítások módosítása