F1-es modelljeim

Matricázás - BAR 02

2019. július 12. - A Gyűjtő

Sokáig nem mertem belevágni, mert nehéznek tűnt, meg nem is voltak hozzá megfelelő matricáim. Aztán egyik modellező barátom meglepett néhány matricával - többek között Lucky Strike-osokkal - és mivel összeszedtem már némi rutint matricázás terén, így úgy voltam vele, hogy miért is ne? Belevágok és megcsinálom.

bar02.jpg

Amilyen szép volt a BAR 01-es, annyira volt kutyaütő az a kocsi. Ilyen téren a BAR 02-es megbízhatóságban és versenyképességben is előrelépés volt az előző évi modellhez képest. Jacques Villeneuve négy ízben is a negyedik helyen végzett és további három pontszerző helyet ért el a 2000-es szezonban, amivel hozzásegítette csapatát a konstruktőri ötödik helyhez.

A legnagyobb félelem a matricák leszedése volt úgy, hogy ne sérüljön meg a festés és a többi matrica. Mivel elég kényes helyen voltak a leszedendő feliratok és mintázatok többsége ezért nem igazán jöhetett szóba a szokásos körömlakklemosó, mert a végén még megsértem a mellette lévő matricákat is és azokat nem tudtam volna pótolni. Ekkor próbáltam ki először a „Szike és tű” módszert, amit a Matricázós Kisokos második részében már részletesen is kifejtettem. Megjegyzem, hogy szerencsém volt, mert a gyári matrica elöregedett, nem volt már túl jó állapotban és így könnyen lejött. Ha egy jó állapotban lévő matricáról lett volna szó, akkor biztos jóval többet szenvedek vele.

A matricák felhelyezése zömével könnyen ment, leszámítva a nagy kerek Lucky Strike-os matricákat, amikkel alaposan megszenvedtem és nem egyet el is pocsékoltam, mire sikerült megcsinálnom, hogy jó legyen. Van egy kép is, hogy hogyan oldottam meg, hogy a különböző oldalakon letapadjon és maradjon is meg a matrica. Ehhez matricalágyító és kipöckölt fültisztító pálcikák voltak a segítségemre. Sufni módszer, de működött? Igen, akkor meg nincs miről beszélnünk. Az orron lévő kerek matricával voltam még bajban, mert ott van egy antenna is, amit valahogy bele kellett kalkulálnom a történetbe. Ezt úgy oldottam meg, hogy kimértem hova fog esni a matrica és a megfelelő helyen egy vastagabb tűvel kilyukasztottam a matricát. Ha jól emlékszem ez sem elsőre sikerült.

Összefoglalva, ez egy embert próbáló feladat volt. Ennek az autónak a matricázását tényleg haladóknak tudom csak ajánlani. Viszont a végeredmény nekem nagyon bejött és ha voltak is nehézségek, nem bántam meg, hogy belevágtam.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr8614868380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása