F1-es modelljeim

Matricázás – BAR 03

2019. október 18. - A Gyűjtő

Volt egy 2001-es Bar Hondám, de az showcar volt, ezért túladtam rajta. Utána megfogadtam, hogy beszerzem belőle a racecar kiadást, de elég sokáig nem találtam olyat, ami ár-érték arányban megérte volna, főleg ha olyan autót keres az ember, amiben Panis a pilóta. Amikor végül sikerült szereznem egyet, nem értem be ennyivel és úgy voltam vele, hogy ha a másik kettőt is felmatricáztam dohányreklámmal, akkor ez se maradjon ki a sorból.

bar03.jpg

A BAR 003-as a 2001-es szezonban szerepelt Jacques Villeneuve-val és Oliver Panis-al a volánja mögött. Míg előbbi két dobogós helyezést is összekapart, addig francia csapattársa mindössze két pontszerzést tudott felmutatni a szezonban. A Honda erőforrásokkal hajtott autó összesen 17 pontot gyűjtött, ami a konstruktőri bajnokságban mindössze a hatodik helyre volt elegendő.

Már a beszerzésnél nehézségekbe ütköztem. Mivel a 2001-es BAR-hoz se a Spotmodel, sem a TBDecals, sem más általam ismert matricagyártó nem csinált hozzá matricát. Emiatt igencsak kétségbeestem, hogy ez a projekt hamvába holt ötlet lesz, de aztán egy Google keresés után találtam egy ebay fiókot, amit nekem alapból nem listázott ki az Ebay, de ő árult ehhez a kocsihoz való matricákat.

Itt most tennék egy kis kitérőt, hátha másoknak is segítséget tudok nyújtani. Lehet ti is találkoztatok már azzal a jelenséggel, hogy vannak bizonyos országok (pl.: Hollandia, Belgium) eladói akiknek a portékáit egyszerűen nem lehet látni az Ebay-en és nem értettem, hogy miért. Nagyon furdalta az oldalamat a kíváncsiság, hogy miért van ez így, ezért néhány modellezős-makettezős csoportban is feltettem a kérdést és hála a segítőkész csoporttagoknak összeraktuk a kirakóst és ez a talány is megoldódott. Kiderült, hogy az ebay.com nem listáz mindenkit, de ha ebay.de-re vagy ebay.it-ra váltunk, akkor már látunk olyan hirdetéseket is, amiket addig nem. Itt egy példa, ha ennek az eladónak a fiókját nézzük ebay.com-on és rámegyünk a "See all items"-re, akkor egy üres oldalt kapunk, pedig az eladó oldalán láthatjuk, hogy több, mint száz terméket árul. Most nézzük meg ugyanezt az eladót az ebay.de oldalán keresztül és kattintsunk a "Alle Artikel anzeigen"-re és máris láthatóvá vállnak a portékái. Erről egy külön cikkben is lehetne foglalkozni, de így röviden ennyit erről csak, hogy tudjatok róla.

Visszatérve a lényegre, nem tudtam, hogy ez az eladó milyen minőségű matricákat árul (amúgy később eszembe jutott, hogy vettem már tőle nagyon-nagyon régen matricát, de mindegy), de sok választásom nem volt, ha dohányreklámokat akarok erre az autóra, így hát megrendeltem a szettet.

Kocsi és matrica lerendelve, most már csak várnom kellett, hogy megérkezzenek, aztán pár nap múlva olyan történt, ami eddig még soha. A modellautó és a matrica szett is ugyanazon a napon érkezett meg hozzám. Viszont sajnos hiába volt meg minden ami kellett, egyéb elfoglaltságaim miatt csak pár nap múlva tudtam belekezdeni a munkálatokba. Ez egy vasárnapi nap volt és bár nem voltam valami fit állapotban nem bírtam tovább várni vele és belekezdtem. Na igen, a matricázós kisokos részekből még azt a jó tanácsot kifelejtettem, hogy ilyen munkához nem árt ha az ember kipihent és mondjuk nem enyhén másnaposan, és az edzés miatti borzalmas izomláztól szenvedve vág bele egy matricázásba...

Az első teendő a fölösleges matricák eltüntetése volt. Ez nem volt nehéz, mivel a régebbi Minichamps modellekről az elöregedett matricákat egy kis tűvel való feszegetés után simán letudtam szedni az autóról. Viszont akadt egy rész amivel nem boldogultam, ez nem más volt, mint a hátsó szárny hátsó része. Nem értem, hogy történhetett meg, de ott túlságosan is jó állapotban maradt meg a matrica és nem tudtam sehogy sem leszedni. Előkerült a körömlakklemosó és hát bármilyen óvatos is voltam nem csak a matrica, hanem minden más is jött vele le szépen. Remek… Pánikra viszont semmi ok, mert volt még egy kevés fehér matricám, amivel elfedhetem ezt a sérült réteget. Szerencsémre – a jó nőkkel ellentétben – egy modellautónál nagyon ritkán szoktuk nézegetni a hátsóját...

Jöhetett a matricázás. Szokás szerint a legnehezebb rész az orrnál volt, ahova is úgy kellett felrakni a kerek matricát, hogy egy antenna is az útban volt. A legtöbb matricára nem tesznek gyárilag lyukat így ilyenkor a házibarkács módszerhez kell fordulnunk. Ugye ezt a helyzetet többféleképpen is meg lehet oldani. Ott volt például a Ferrari F2003-GA, ahol betűről betűre vagdostam szét a matricát és helyeztem fel a kocsira, de volt, hogy én lyukasztottam ki magamnak és próbáltam ráhelyezni valahogy a felületre, hogy az antenna átmenjen a lyukon. Most nyilván utóbbi módszer jöhetett számításba. Szóval fogtam egy papírzsebkendőt, rátettem a matricát és egy tűvel átlyukasztottam ott, ahova kerül az antenna. Nem egyszerű a dolog, mert jól ki kell mérni, hogy hol lyukasztunk és nincs második esély. A másik pedig a testi épségedre is ügyelni kell, mert ha nem vigyázol akkor nyomáskor a tű tompább részét simán beleállíthatod az ujjadba. Jártam már így és nem az volt életem legszebb élménye. Ilyenkor inkább valami mással nyomjuk rá a tűt, ha már valamelyest belefúródott az alapba. Ezzel még messze nincs vége a kínlódásnak, mert a megfelelő helyre kell pozicionálni, hogy az antenna átférjen a lyukon, hogy ne sértse fel a matricát. Nem volt egy egyszerű tornamutatvány, de végül sikerült. A többi rész már nem volt igazán nehéz, ha az alapvető szabályokat betartjuk, akkor gond nem lehet. Egyedül a hátsó szárnyon lévő matricákkal nem voltam kibékülve. Oda tudtam volna egy jobb megoldást is, hogy ha szemből nézzük kijöjjön a Lucky Strike felirat, de mivel az eredetin így voltak a matricák ezért nem akartam belekontárkodni.

Végszóként annyit mondanék, hogy ez egy viszonylag egyszerű matricázás, az orr részt leszámítva nem nagyon volt nehéz megcsinálni. Szóval a BAR 03-as kipipálva szóval jöhet majd a következő. Azaz csak jönne, mert van egy kis bökkenő. A 2002-es BAR-Hondát valamilyen oknál fogva nem adta ki senki sem vagy legalábbis hiába kerestem, sosem találkoztam még vele. Vannak ilyen autók, majd azokról is akarok egy bejegyzést írni.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr9015137950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása