F1-es modelljeim

Év végi összegzés

2019. december 20. - A Gyűjtő

Lassan itt az év vége, így eljött az ideje, hogy számot vessek a blog első évéről. Egy kis elmélkedés arról, hogy mire számítottam és végül mi teljesült belőle, amikor elkezdtem blogolni. Néhány szó a jövőről és pár érdektelen statisztikával szeretnélek titeket fárasztani, mielőtt ünnepi pihenőre vonulok.

2019.jpg

Mire számítottam, amikor belevágtam? Igazából semmire, nem igazán voltak elvárásaim. Ez most teljesen más tészta volt, mint amikor a megboldogult Filmuniverzum egyik szerkesztője voltam. Ott az olvasottságot kellett fenntartanunk és próbálni kitörni valahogy a tömegből. Ezt a blogot hobbiból kezdtem el és úgy voltam vele, hogy ha csak az ismeretségi körömből az a pár ember, akit érdekel a téma és még néhányan, akik rátalálnak valahogy a blogomra és rendszeresen olvasni fogják, akkor már boldog leszek. Ehhez képest jócskán túlszárnyaltam az „elvárásaimat”. Az elején olyan 10-20 körüli olvasottsági számot vizionáltam a bejegyzéseimhez, de ehhez képest inkább több százas (néhány esetben több ezres!) olvasottságról számolhatok be, aminek nagyon örülök. Persze ennek eléréséhez kellet némi külsős segítség is.

Amikor úgy határoztam, hogy a blog.hu mellett kötelezem el magam, még nem is tudtam, hogy van esély kikerülni a Blog.hu (korábban Index2) címlapjára. Ez menet közben derült ki számomra, de kellemes meglepetésként ért. Szerintem ez egy remek kezdeményezés, hogy a hozzám hasonló bloggerek egy kicsit a rivaldafénybe kerüljenek. Bevallom eleinte kishitű voltam és úgy éreztem, hogy ehhez kevés vagyok. Úgy voltam vele, hogy örüljek neki, ha nagy ritkán egy-egy bejegyzésemet felkapják. Ehhez képest már a második cikkem a címlapon landolt, aztán a következő és az azutáni is. Nem vicc, majdnem minden írásom kikerült a címlapra, ami óriási örömmel és büszkeséggel tölt el. Nem is tudom, hogy köszönhetném meg, azoknak, akik döntenek erről, de ezúton is nagyon köszönöm és igyekszem a jövőben is erre rászolgálni!

Amikor elkezdtem a blogolást, eleinte azon gondolkoztam, hogy hetente több cikket is megjelentetek, de óva intettek ettől és milyen jól tettem, hogy hallgattam ezekre a szavakra. Egy idő után már a heti egy bejegyzést is elég volt tartani. Ha van időm, akkor már előre megírok jó néhány cikket és betárazok egész hónapra, de volt már olyan is, hogy csütörtök este kezdtem el és éjfélig írtam, hogy másnap legyen mit kirakni a blogra. Ebben az évben ezzel együtt 44 bejegyzés jelent meg a blogon és a jó hír, hogy most jelenleg 30 bejegyzés ötletem van, ami menet közben még gyarapodhat. De hogy azután mi lesz? Egyelőre nem gondolok erre. Annyi biztos, hogy amíg van miről írnom és nem érzem tehernek, addig csinálni fogom.

További jó dolog, ami ebben ez évben történt és ami a többi gyűjtő társamat is érinti, hogy elindult egy webshop, amely szinte csak F1-es modelleket árul. A Pit Lane Modelshop-ot Kálmán Dénes barátom vezeti, aki szintén gyűjti az F1-es modelleket, szóval igencsak járatos a témában. A célja az, hogy itthon is minél többen megismerjék ezt a hobbit, és elkezdjék gyűjteni a modelleket. Én is szeretném támogatni ebben a törekvéseiben és nektek is bizalommal ajánlom a webshopját. Cikkeimben találkozhattok a Pit Lane Modelshopba mutató linkekkel, amiket persze igyekszem nem erőszakosan az arcotokba tolni továbbra sem. 

Az elején még sokat gondolkodtam, hogy mivel dobhatnám fel a blog kinézetét, de apróbb változásoktól eltekintve nem sok mindenen módosítottam indulás óta. Ennek az egyik oka, hogy a blog.hu felületén nem lehet olyan sok mindenen variálni, mint mondjuk egy wordpress oldalon. A másik, mint mondtam nincsenek grandiózus terveim a bloggal kapcsolatban és munka mellett nincs időm arra is, hogy a „motorháztető” alatt matassak. Igazából csak kellett egy felület nekem, amin publikálhatok és valamennyire testre szabhatok, így nekem tökéletesen megfelel a blog.hu felülete. Az egyedüli komolyabb ráncfelvarrás a menüt érintette, ami nagyon nem tetszett, ahogy eredetileg volt, ezért a lehetőségeimhez mérten egy kicsit átszabtam. Ez persze nem jelenti azt, hogy a későbbiekben ne lennének még újítások, de én az egyszerűség híve vagyok és azt hiszem itt továbbra is a tartalom a lényeg.

Az egyetlen hiányérzetem talán csak a kommentek miatt van. Azt hittem jóval több komment fog érkezni. A felület pedig adott, mivel Facebook-on keresztül és blog.hu-ra bejelentkezve is lehet írni, de ehhez képest nem sok jött és azoknak is egy jó része inkább támadó jellegű volt, főleg a Modell/makett fogalom magyarázó cikkemnél, aminek már az előkészületénél is jó néhány csoportban elküldtek páran melegebb éghajlatra. Szóval nem lepett meg, hogy ezzel a cikkel felkorbácsolom majd az indulatokat, de hát ez van. Az nyugtat, amit nővérem is mondott, hogy a nagy olvasottság ellenére, kevés a negatív visszhang, akkor valamit csak jól csinálok.

A fő profilom ugyebár a matricázós cikkek voltak. Remélem, hogy sokan találtatok ezekben érdemleges információkat, amik számotokra is hasznosak voltak. Ha új trükköket, módszereket találok vagy fedezek fel, azt is megosztom majd veletek a következő bejegyzéseimben. Igen, a közeljövőben is sokak örömére vagy bánatára, de marad ez a csapásvonal, de ezen kívül a közeljövőben lesz szó egy különleges átalakításról és egy "új" gyártóval is megismerkedhettek, akiknek az 1:43-as méretarányú F1-esei még nekem is újnak számítanak.

Végezetül pedig jöjjön egy kis statisztika és pár érdekesség az idei évről.

A legtöbbet olvasott bejegyzésem a Volt egyszer egy stop-motion kisfilm lett, a dobogóra pedig még az Egy Ferrari hazatérése és a Matricázás - BAR 02 fért fel. Utóbbi nem kis meglepetésemre, mert nem gondoltam volna, hogy ennyi embert fog érdekelni ennek az autónak a felmatricázása. Úgy tűnik, hogy általában azok a bejegyzéseim a népszerűbbek, amik valamilyen sztorit mesélnek el, de attól tartok, hogy ezekből egyelőre kifogytam, de remélem lesz még a jövőben lehetőségem ilyen témájú cikkeket is írni. A legnagyobb port a korábban is említett Modell/makett fogalom magyarázó aratta, legkevésbé pedig a Williams FW12-es felmatircázására voltatok kíváncsiak, ami még az ötvenes olvasottságot sem érte el, de ezt leszámítva az írásaim túlnyomó többsége már bőven 100 feletti olvasónál jár. 

top10.jpg

Azt hiszem ennyi lett volna ez a kis év végi összefoglaló. Köszönöm, hogy velem tartottatok és tartsátok meg továbbra is eme jó szokásotokat! Én egy kis pihenőre megyek és legközelebb majd csak január 3.-án jelentkezek új cikkel, de utána visszaáll minden a régi kerékvágásba és péntek délelőttönként érkeznek majd a friss bejegyzések. Mindenkinek békés boldog karácsonyt és sikerekben gazdag új évet kívánok!

Bár nem Forma 1, de nem mehetek el szó nélkül Michelisz Norbert világbajnoki címe mellett. Ezúton is gratulálok neki ehhez a nem mindennapi sikerhez! Szép volt Norbi!!!

30789495_b4d038050198352fd53b8f0f5bab8325_wm.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr5115336914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása