F1-es modelljeim

Ferrari 412T2 – Schumacher tesztautója

2020. november 13. - A Gyűjtő

Vissza az a kezdetekhez! Akár ezt is mondhatnám, hiszen első matricázásom is egy 1995-ös Ferrari volt, de ez most egy teljesen más történet lesz. Michael Schumacher kétszeres világbajnokként 1995 végén tette át székhelyét Maranelloba, hogy az akkor vergődő olasz istállót újra visszaterelje a győzelem útjára. A német bajnok pedig még ebben az évben kipróbálhatta a 412T2-esre keresztelt versenygépet, hogy kicsit hozzászokjon az ágaskodó paripás masinákhoz. Schumacher az egyik nagy kedvencem így jutott eszembe, hogy most valami különlegessel álljak elő. Egyfajta kezdetleges diorámával, amin egy kocsi és Schumacher figurája szerepel. Persze a dohányreklámos matricázás sem maradhatott el.

ferrari412t2schumacher.jpg

Kezdjük egy kis játékkal. Mi nem stimmel ezzel a duóval? Nyugalom alább le fogok írni mindent, de előbb jól nézzétek meg és agyaljatok egy kicsit rajta.

dsc_3222.JPG

Első blikkre talán fel sem tűnik semmi szokatlan. Viszont ha valaki nagyon jártas a Forma-1 történetében (vagy rágooglizott, ejnye-bejnye) az több történelmi pontatlanságot is felfedezhet az autón és a pilótán egyaránt, így inkább „bevallok” mindent. Szóval… A vicc az, hogy ez az autó ebben a formában sosem létezett. Igen Schumacher tényleg kipróbált egy 412T2-est (azt viszont kevesen tudják, hogy egy 412T1B-t is elvitt néhány körre!), de azon nem teljesen ezek a feliratok szerepeltek. Két kirívó eset van az autón. Az egyik az, hogy Shell matricája helyett még a csapat régi üzemanyag beszállítója az Agip logója szerepelt – vicces, hogy az Agip pont Schumacher miatt hagyta faképnél a Ferrari-t, lehet később ezt egy kicsit megbánták. Továbbá az eredetin nem virított ott az egyes rajtszám se az orrkúpon, se a hátsószárnyon, hanem az a rész teljesen üresen maradt. Végezetül a másik pontatlanság maga a pilóta overálja. Amit láttok az Schumacher 1997-es kezeslábasa, ami némileg eltért az 1996-ostól. De ha ez még nem lenne elég, akkor ha a képek nem hazudnak, akkor azon a bizonyos teszten egy hófehér overálban tesztelt a német... Nem is gondoltátok volna, hogy ennyi sebből vérzik a dolog, ugye? De tudjátok… Szerintem így is bitang jól néz ki, még ha történelmileg nem is túl hiteles.

Persze, mint mindennek ennek is megvan a maga története. Egyszer már megvolt ez az autó a Minichamps kiadásában – ami szintén ugyanilyen történelmi pontatlanságokkal rendelkezett – de megváltam tőle, amit így utólag kissé megbántam. Mivel megvan Schumacher utolsó Ferrari-ja, amivel tesztelt 2008-ban, így azt gondoltam, hogy úgy lenne kerek a történet, ha az első Ferrari-ja is meglenne. Így került újra célkeresztbe a Ferrari 412T2-es, amit Schumacher vezetett. Elkezdtem keresgélni a kocsit, de amit annak idején viszonylag könnyen és olcsón meglehetett szerezni, az most már ritkaságnak számít, aminek elkérik az árát. Nem beszélve arról, hogy eléggé idős modellről van szó így kevés az olyan darab, amit jó állapotban őriztek meg.

Ekkor jött szembe velem egy eddig ismeretlen gyártó a Fujimi. Nos, róluk konkrétan még sosem hallottam. Kicsit utánuk néztem és kiderült, hogy a japán gyártó fő profilja nem az 1:43-as kész modellautók, sokkal inkább az 1:24-es összerakós makettek. Ennek ellenére belekóstoltak ebbe a méretarányba is. Amúgy a gyártó főleg japán autókat és Ferrari-kat dobott piacra, viszont a Forma-1-es felhozataluk eléggé foghíjas. Jelenleg a piacon csak a 412T2-est találhatjuk meg, azon belül is Alesi és Schumacher autóját – pilóta figurák nélkül. Mivel ekkor még bevezető áron lehetett kapni az ő modelljüket, ami fényképek alapján nagyon jól nézett ki, így kipattant fejemből egy ötlet. Mivel nem kerül sokkal többe, mint egy használt Minichamps autó, ezért megpróbáltam egy ilyet beszerezni. Már csak azért is, hogy megnézzem milyen is egy Fujimi modellautó minősége, hiszen van az Ebbro, akik szintén bepróbálkoztak ebben a kategóriában és nem is kellett csalódnom bennük, így bizakodó voltam velük kapcsolatban is. Viszont ez egy pilótafigura nélküli autó, ami meg nem illik az én profilomba. Viszont mivel egy különleges versenyautóról van szó, ezért ez különleges kialakítást érdemel. Úgy döntöttem, hogy ezúttal nem belefaragom a pilótát a pilótafülkébe, hanem most először veszek külön egy pilótafigurát. Már régóta foglalkoztatott a gondolat, hogy beszerezzek egy ilyet, de most már volt apropója is a dolognak.

Michael Schumacher 1996-os pilótafiguráját nem könnyű beszerezni. Egyedül csak egy argentin eladónál találtam, de postaköltségekkel együtt majdnem annyiba került volna, mint maga az autó, ami így egyáltalán nem frankó. A megoldás, mint utólag kiderült végig az orrom előtt volt. A Pit Lane Modelshop-ban árulnak 1997-es Schumacher figurát és mivel már akkor tisztábban voltam a kocsi történelmi pontatlanságaival, így úgy voltam vele, hogy ha hamis a kocsi, akkor már ezen ne múljon a dolog.

Megjött a Fujimi-s autó és hát ezúttal sem kellett csalódnom a japánokban. Az autó gyönyörű, részletgazdagságban pedig simán megüti a Minichamps/Spark modelljeinek színvonalát. A talpazata meg erősen emlékeztett a Looksmart által használt tárolókra így tényleg megvan az a  prémium érzés az emberben, amikor kezében fogja ezt a modellt. Remélem, hogy lesz még máskor is szerencsém hozzájuk, persze hozzá kell tenni, hogy nem egy olcsó modellről van szó. Én még szerencsés voltam, mert induló áron szereztem be, de most már nem nagyon van „kedvező áron”. Szóval aki egy ilyet szeretne, annak mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Én 14 ezerért vettem, de most már dupla, sőt tripla ennyit is elkérhetnek érte újonnan. Ez egy újabb megfontolandó tanács a gyűjtők számára, hogy sokszor nem érdemes sokáig habozni, mert ha egy limitált termék kifut, akkor könnyen hoppon maradhatunk. Jobb esetben jóval többet kell fizetni érte, mint amennyi az eredeti (bevezető) ára volt, a rosszabbik eset az, hogy már nem is lesz kapható. Mindkettőre tudnék felhozni példát, de talán majd egy másik írásban. A figura is megérkezett, amiben szintén nem kellett csalódnom. 1:43-as méretarányához képest nagyon szépen ki lett dolgozva, meg voltam teljesen elégedve.

A Fujimi vitrinjébe a kocsi mellé betettem a pilótát és így nagyon jól nézett ki, de hát kicsit meztelen az egész, ha nincsenek rajtuk a szponzori feliratok. Itt többször is hatalmas szerencsém volt. Hatalmas örömömre és megkönnyebbülésemre a Fujimi autóhoz mellékelték a matricákat. Újabb jó pont a japánoknak. Az egyetlen gond az volt vele, hogy két olyan matricát is tartalmazott, amiknek egyáltalán nem volt helye a kocsin, de cserébe az orrkúpra való négyzetes nagy Marlboro logót „lefelejtették”, amit szerencsére tudtam pótolni. Ám mi a helyzet a figurával? Ahhoz sajnos nem jár matricaszett és ami ennél is nagyobb baj, hogy még az ebay-en se nagyon találtam hozzá, pedig más pilótáknak a figuráihoz készítettek matricaszettet és hát Schumacher minden csak nem egy ismeretlen fickó, így kicsit értetlenül álltam a dolog előtt. Viszont, mivel rengeteg Marlboro-s autót matricáztam korábban, ezért rengeteg dirib-darab matricám maradt vissza. Ezekből még ha nem is egyszerűen, de sikerült összeszednem annyit, hogy feltudjam matricázni a pilótafigurát. Már csak az a kérdés vetődhet fel, hogy mennyivel nehezebb egy figurát felmatricázni, mint egy autót? A válasz az, hogy semennyivel. Itt is a sisak volt a legnehezebb része a dolognak, de a többi nem igazán volt nagy kihívás. Maximum az, hogy annyira kicsi feliratokkal kellett dolgozni, hogy még a műszerész csipesszel is kínlódást volt megfogni ezeket az apró matricákat.

Történelmi helytelenség ide vagy oda, szerintem ez a párosítás nagyon jól néz ki, főleg hogy ha kicsit „csináld magad módon” is, de sikerült felmatricáznom őket. Örülök annak, hogy ismét egy igazi gyöngyszemmel gazdagodott a gyűjteményem.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr616283828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása