F1-es modelljeim

Matricázás – Williams FW14

2019. november 22. - A Gyűjtő

Rendhagyó módon most egy olyan matricázást mutatok be nektek, amikor is egy adott év csapatának – ez esetben az 1991-es Williams – mindkét pilótájának az autóját felmatricáztam. A Williams FW14-est már-már pofonegyszerű felmatricázni, így erről nem is tudnék oldalakat teleírni, de helyette a képek kárpótolnak majd titeket és pár érdekességet és sztorit is megosztok ezzel kapcsolatban veletek.

fw14.jpg

Kezdjük a szokásos történelmi áttekintéssel. 1991-ben a Williams egyértelműen a McLaren első számú kihívójává lépett elő. A Mansell-Patrese páros 1988 után újra összeállt és sok borsot tört a Senna-Berger duó orra alá, de végül mind az egyéni, mind a konstruktőri világbajnoki cím kicsúszott a markukból és be kellett érniük a második helyezéssel. Mansell öt, Patrese két győzelmet és együtt további tíz dobogós helyezést értek el az 1991-es szezonban. Az FW14-es nagyon jó alapokat fektetett le a következő évi világverő B-s változatnak, amivel mondhatni tönkreverték a mezőnyt.

Sokan kérdeztétek… Nem, igazából soha senki nem kérdezte, hogy miért nem veszem videóra a matricázásaimat? Erre az lenne válaszom, hogy az FW14-es. Ennél volt az, hogy felakartam venni a munkálatokat, de egy rossz mozdulatnak „hála” a kameraállvány eldőlt és a mobiltelefon ráesett a modellre, ami ha nem is ripityára tört, de kibírta röhögés nélkül a telefonnal való találkozást. Az egyik tükör úgy leesett, hogy soha többé nem találtuk meg. Mivel így már nem volt teljes értékű modell, ezért kellett vennem egy másikat… Ezek után valahogy nem volt kedvem a videózással foglalkozni, így maradok inkább a kaptafánál és a billentyűket koptatom, a videózást meg rábízom a profikra.

Az FW14-es egy igen népszerű modell mind a gyűjtők, mind a gyártók körében. Ám elég nehéz a sokaságból kiszűrni az 1991-es autót, mert a legtöbb kereső nem tud különbséget tenni az FW14 és az FW14B között és sokan össze is keverik a kettőt. Úgy érzem itt az ideje tiszta vizet önteni a pohárba. FW14-es -> 1991-es szezon, FW14B -> 1992-es szezon. Az 1991-es versenygépet legjobb tudomásom szerint csak az Onyx és a Minichamps adta ki. Előbbi olcsóbb, de utóbbiért sem kell csillagászati összegeket fizetni, feltéve ha Patrese-s autóra fáj a fogunk, mert akkor 6-7 ezer forint (+ postaköltség) körül már találhatunk olyat az Ebay-en. Ellenben említsük meg az érem másik oldalát, mert nagyon más a helyzet, hogy ha Mansell-es autót szeretnék. Nos, a vörös ötös autónak már elkérik bizony az árát, mert azok már bőven 10 ezer felett kezdődnek. Nem is beszélve a brit nagydíjon történt Mansell-Senna taxizásról megemlékező kiadásról, amiért egészen mélyen bele kell nyúlnunk a zsebünkbe.

Egyik kiadás sem a szokásos fekete-fehér kockás zászló mintás dobozzal kapható. Patrese-t egy kissé rendhagyó, szürke-fekete színű kockás zászlós dobozban kaptam meg, míg Mansell autója egy elegáns és minimalista sötét kék papíros dobozban érkezett meg. Azért szeretem ezt a fajta kiadást, mert nem kell nyűglődni azzal, hogy leszedjük a fölösleges matricákat, már egyből lehet is feltenni rájuk a dohányreklámos feliratokat. Ez sokkal szerencsésebb és azt kívánom bárcsak minden modellautót így adnának ki. Régen nem nem így volt, de mostanság a gyártók is rájöttek, hogy sokkal kifizetődőbb felmatricázásra kész autókat kiadni és mellékelni hozzájuk a matricákat, mint mondjuk Senna MP4/4-esénél. Ez egy remek dolog és támogatom, csak így tovább!

Hátsószárnyat nem kellett matricázni és ezzel már ki is esett egy kritikus rész a kocsin, aminél sokszor sokféleképpen mehet félre a dolog. Igazából ennek az autónak a motorborítására és a pilóta fülke előtti részeire kerülnek matricák. Egyik sem vészes, de azért érdemes mondjuk egy tükröt használni, hogy szinkronban legyenek mindkét oldalt a matricák és figyelni arra, hogy az eredeti kocsin hol is szerepeltek a Camel-es tevék. Igazából tényleg nem sok mindent tudok hozzáfűzni, a képek magukért beszélnek.

Igen, ez egy kicsit rendhagyó bejegyzés lett, mert maga a matricázási folyamatról, ha fejemre állok sem tudok sokat írni. Egy viszonylag kezdő matricázó is könnyedén tudja abszolválni ezt a feladatot, így bátran tudom ajánlani, hogy aki beleakar vágni az mondjuk egy ilyen modellel kezdje. Ritka az a gyűjteményemben, hogy egy csapatnak mindkét autója meglegyen egy adott évjáratból, de nekem nagyon tetszik a legendás vörös ötös autó és Patrese 6-os rajtszámú autója is, így egyáltalán nem bánom, hogy megvan mindkettő.

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr9015287798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása