F1-es modelljeim

A Ferrari sor 1985-2017

2020. április 24. - A Gyűjtő

Bő nyolc évnyi gyűjtögetés után végre elértem az egyik fő célomat. Kigyűjtöttem az összes Forma 1-es Ferrari modellt 1985 és 2017 között. A többi sorozatos cikkemmel ellentétben most inkább a képeké lesz a főszerep, mivel ha mindegyik kisautó sztoriját elmesélném, akkor ez egy nagyon-nagyon hosszú bejegyzés lenne. Persze azért pár gondolatot megosztanék veletek, emellett pedig készültem egy cikk gyűjteménnyel is és szavazhattok arra is, hogy nektek melyik a kedvenc Ferraritok.

ferrari1985-2017_1.jpg

Bár a Ferrari sorozat már pár hónapja megvan, de csak most lett teljes a gyűjtemény. Ez alatt azt értem, hogy most sikerült az összes autóba pilótát tenni és mindegyiket felmatricázni dohányreklámokkal. Ám mielőtt belevágnátok a képnézegetésbe, úgy érzem érdemes néhány kérdést tisztáznom, mielőtt valaki rákérdezne. :)

Miért csak 1985-től 2017-ig? Miért nem az összes Ferrari?

Az a helyzet, hogy engem a 80-as évek közepétől érdekel igazán a Forma-1. Szóval a gyűjteményem 98%-át is ebből a korszakból szedtem össze. Ez nem azt jelenti, hogy nem vennék tudomást az F1 korábbi időszakáról, csak engem inkább ez a korszak érdekel. És miért csak 2017-ig? Bevallom nagyon rühellem az új bukókeretes autókat. Nem akarok senkivel se vitába szállni, hogy mennyire szükséges meg milyen fontos a glória, de nekem nem tetszik és pont. Talán egyszer meggondolom magam. Annak idején a kacsacsőrös (2012-13) autókra is azt mondtam, hogy sosem lesz ilyenem, de aztán még is lett... 

Azért ez nem az összes Ferrari ebből a korszakból...

Valóban nem. Egyes speciális típusokat (még) nem sikerült beszereznem. Ilyen az 1996-os megemelt orrú Ferrari vagy az F2001B, amivel pár futamot teljesítettek a 2002-es szezon elején. Talán egy nap azok is meglesznek, ahogy célom az is, hogy amiből csak egy darab van, amellé megszerezem a csapattársakat is.

Schumacher tesztautója mintha hiányozna a sorból, nem?

Ez így van. Pár Ferrari-t kihagytam a sorozatból. Ilyen az átalakított F2008-as, az 1982-es Ferrarim és a 2001-es konstruktőri bajnoki cím alkalmából kiadott díszdobozos kiadás. A tesztautó nem illett a sorba, a 82-es Ferrari úgy, hogy nincs meg a 84-es és 83-as szintén kilógott volna a sorból. Az F2001-esek pedig azért nem kaptak helyet, mert már szerepel a listán 2001-es Ferrari. 

Mobilon elég furán jelenik meg a galéria. Egymás alá pakolja a képeket és nem lehet őket kinagyítani.

Tudok róla, hogy a mobilos felületen nem a legszebb a blog megjelenése, ezt már többen jelezték felém. Ez a blog.hu felülete, amin én csak vendég vagyok. Ez nem egy wordpress oldal, így csak minimális beállítási lehetőségem van az oldal kinézetébe. Ezért azt javaslom mindenkinek, aki okostelefonon vagy táblagépen olvassa a blogom, hogy az eszköz böngészőjében (a példában a Google Chrome szerepel), hajtsa végre azt a beállítást, hogy pipálja be az "Asztali webhely"-t, mert akkor úgy fog megjelenni a blog, mintha számítógépen néznétek.

mobilbeallitas.jpg

 

Nos, azt hiszem ennyi elég is volt a szócséplésből, jöjjenek a képek! Kattintsatok a képre, aztán ha van kedvetek, akkor szavazzatok a kedvenc Ferraritokra! 

Szavazáshoz kattintsatok: IDE

Ha pedig szívesen olvasnátok arról, hogy milyen matricázós vagy átalakítós történet fűződik egy-egy autóhoz, akkor itt találjátok az  összes eddigi Ferrari-s bejegyzést a blogon:

ferrari126c3_menu.jpgÁtalakítás – Ferrari 126 C3

René Arnoux 1983-as Ferrari-ját még nem adták ki pilótásan, ezért csináltam egyet magamnak.

ferrarif2007_menu.jpgMatricázás – Ferrari F2007

Sokak szívének kedves a Ferrari F2007-es. Szép, de felmatricázva még szebb.

ferrarif1-86menu.jpgÁtalakítás - Ferrari F1/86

1986-os Ferrarit nem egyszerű dolog beszerezni, átalakítani pedig még kevésbé. A végeredmény viszont mindenért kárpótol.

ferrarif1-87_menu.jpgÁtalakítás - Ferrari F1/87

Egy Atlas gyártmányú 1987-es Ferrari. Mesélek kicsit a gyártóról, az átalakításról és, hogy mit csináltam volna másképp.

ferrarif2004_menu.jpgMatricázás - Ferrari F2004

Schumacher utolsó bajnoki modellautója dohányreklámokkal az igazi. Íme az F2004-es felmatricázásának története.

ferrarif10_menu.jpgMatricázás - Ferrari F10

A Ferrari 800. F1-es nagydíján különleges mintázattal futott. Ezt csináltam meg, de nem volt egyszerű.

ferrari643_menu.jpgÁtalakítás – Ferrari 643

Ez a Hot Wheels Elite modell önmagában is gyönyörű, de lehet ezt még fokozni. Felmatricáztam és pilótát tettem bele.

f93a_menu.jpgÁtalakítás – Ferrari F93A

Az F93A-nál szinte minden rosszul alakult és minden elromlott, ami elromolhatott, de végül csak megcsináltam!

f2003ga_menu.jpgMatricázás – Ferrari F2003-GA

Nem ez volt a legszebb munkám, de néhány jó tanáccsal szolgálhatok azoknak, akik 2003-as Ferrarit matricáznának fel.

310b_menu.jpgMatricázás – Ferrari F310B

Ezúttal az 1997-es Ferrari matricázási munkálatait szeretném bemutatni nektek.

f2008schumacher_menu.jpgÁtalakítás – F2008 Schumacher tesztautó

A német legenda tesztautóját sosem adták ki hivatalosan, ezért csináltam magamnak egyet. Elmesélem, hogyan.

ferrarif2001_menu.jpgMatricázás – Ferrari F2001

Látszólag pofon egyszerű egy Ferrari F2001-est felmatricázni, de azért érdemes pár dolgot szem előtt tartani.

ferrari412t2_menu.jpgMatricázás - Ferrari 412T2

Hatalmas Ebay-es átverésnek indult, végül az első komolyabb modell felújításom lett belőle.

sf-15t_menu.jpgÁtalakítás - Ferrari SF15-T

Ha nincs 30-40 ezer forint egy Looksmart F1-es Ferrari modellre, akkor jöhet a házi barkács módszer.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://f1modelljeim.blog.hu/api/trackback/id/tr4215614294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P4K 2020.04.25. 12:04:12

Nagyon nehéz döntés volt, a 2007-es, 2016-os és a 2017-es Ferrarik mind nagyon tetszenek. De ha elvonatkoztatok az eredményektől és a korszakhoz tartozó emlékeimtől és pusztán a kinézetet veszem alapul, akkor a 2016-os Ferrari a legszebb számomra. Nagyon bejön, hogy ilyen sok fehéret tettek bele, szép kontrasztos a pirossal.
+1 az SF16H-nak

A Gyűjtő 2020.04.25. 19:03:09

@P4K: Azt elhiszem! Köszi a szavazatot! :) Én nekem még nem sikerült szavaznom, hogy melyik tetszik a legjobban. :) Szinte mindegyik tetszik.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2020.05.23. 16:30:39

A 90-es Ferrariknak egyáltalán nem is ilyen volt az orra, és a 92-esé és a 93-asé sem igazán stimmel. De ezek persze nem a te hibáid tudom, hanem sokkal inkább az Altayáé.

A Gyűjtő 2020.05.24. 16:35:30

@convar: Szia! Hát.. Nem tudom nekem annyira nem tűnt fel, hogy eltérne az eredetitől. Azt még nem tartom kizártnak, hogy év közben voltak minimális változtatások. Vagy amit te mondasz, hogy az Altaya nem nagyon erőltette meg magát ez ügyben.

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2020.05.29. 16:47:25

@A Gyűjtő: "Nem tudom nekem annyira nem tűnt fel, hogy eltérne az eredetitől."

Pedig de. És mondom, főleg a 641-es Ferrari orra a botrányos, mert annak még, a 640-es hasonlóan elég egyedülálló módon még szinte majdhogynem homorú íves volt az orra (meg mellesleg végig elég lapos, a végein pedig szögletes). Szóval majdnem mint egy kacsacsőr. És ez az, amit az Altaya modellje egyáltalán nem ad vissza - ill. sehogy se, kb. olyan annak az Altayának a kivitelezése (mármint formai pontosságot tekintve), mint egy teszkós 300 Ft-os, homokozóba szánt gyerekjátéknak. Botrányos.

De nyugodtan csekkold le magad is. Nézd meg először a te modelled: m.blog.hu/f1/f1modelljeim/image/1990_1.jpg

és aztán meg vesd össze pl. ezzel (próbáltam még szögben is hasonló képet keresni hozzá): d2d0b2rxqzh1q5.cloudfront.net/sv/1.67/dir/f24/image/f24bf625d342982ff43e036ad2383190.jpg

Látnod kell, hogy ég és föld. (Amúgy ha jobban megnézed pl. az elülső kerékfelfüggesztő elemek kocsitestbe való csatlakozásánál is mint ha nem is egy autóról lenne szó, és a felső légbeömlő is elég pontatlan. Én komolyan nem értem hogy ez a makett hogy mehetett ennyire félre. Max esetleg a pilóta mögötti részekről mondható el, hogy úgy ahogy megfelelnek a(z 1990-es) valóságnak.)

Amúgy az az érdekes még, hogy a 89-es Ferkának, a 640-snek meg jól eltalálták az orrát, ahogy a 642-nek is (ezeket is mind a fenti galériádban néztem). Ezért is annyira érthetetlen hogy akkor a 641-es meg hogy sikerülhetett ennyire gagyira.

És amúgy újra megnézve tartom azt is hogy a 92-es és a 93-as Ferrari is elég pontatlan, trehány munka (megintcsak főként az orrész kidolgozatlansága miatt). Sőt, hamár itt tartunk, akkor az 1994-es Ferrarik is még elég "érdekesek", főleg a Minichamps-é. Bár ezeknél azért legalább érződik az igyekezet, mindenesetre ezeknél sem igazán lett eltalálva az orr kialakítása sztem (ismétlem, főleg nem a Minichamps-é). De guglizz csak rá te is nyugodtan.

De még1x hangsúlyozom! ezek még mindig nem téged minősítenek egyáltalán, szóval nehogy magadra vedd!

A Gyűjtő 2020.05.30. 22:36:15

@convar: Nyugi, nem fogok besértődni. Nem én gyártottam le a modelleket. :D És amúgy sem éreztem támadásnak a véleményedet, inkább kösz, hogy megosztottad.
Én csak annyit tennék hozzá, hogy igazad van, de hát ez ilyen. Amikor egy olcsóbb modellt választ az ember, akkor bizonyos kompromisszumokat is kötnie kell. Azért nem bánt annyira a dolog, mert ha egy Looksmart modellnél, amiért kiadsz jobb esetben 20-30 ezret és ilyen hibákat találsz, akkor felmegy az ember vérnyomása, de egy Altaya-nál ez még talán elnézhető. Persze így utólag már lehet inkább egy Hot Wheels Elite-et kellett volna választanom, de most már mindegy.
A 93-asnál annyiban megvédeném az Altaya-t, hogy legalább volt annyi bennük, hogy az oldaldoboz hátulján lévő légbeömlőket rendesen kialakították és nem matricával oldották meg, mint a Minichamps. Na én meg az ilyen megoldásoktól kapok kiütést. :) De az is igaz, hogy az egy régi Minichamps kiadás, ma már tuti nem csinálnak ilyen trehány munkát.
Szóval ez van, nekem így is tetszenek. :)

convar · http://docs.google.com/document/d/1C9jtT9NLDNv_80m_U9Pv5X_LwJb3bFUqhOMhafMalGg/ 2020.06.01. 19:10:28

@A Gyűjtő: "Amikor egy olcsóbb modellt választ az ember, akkor bizonyos kompromisszumokat is kötnie kell."

Na jó, de ekkorát? :D

"de egy Altaya-nál ez még talán elnézhető."

Biztos? Csakmert sztem így pont a lényeg veszik ki az egészből, az, hogy lesz azokból az autókból az embernek egy kicsinyített mása. Mert hogy ennél az Altayánál már az a baj hogy egyáltalán nem is a MÁSA, hanem csak simán MÁS (tehát a nélkül), mint amit elvileg lemodellezne. Vagyis semmi értelme az egésznek.

Ezzel az erővel majdhogynem csinálhattad volna azt is, hogy fogsz egy MP4/5-ös Mekit és befested full pirosra, talán még az is jobban hasonlítana egy 90-es Ferkára, mint ez a p*csorrú Altaya :D Na jó, ez már nyilván túlzás, de mondjuk az semmiképp hogy inkább fogsz egy Ferrari 640-est vagy még inkább egy 642-est (ami úgyis gyaklag még a 641-es Ferka volt mindenféle komolyabb változtatás nélkül, azért is várták már annyira Prosték a Francia GP-n bebütált 643-ast) és azt matricázod át.

Na mindegy szóval érted, hogy értem én hogy ezek csak makettek és hogy ezért nyilván 100%-os formahűség nincs és nem is lehet, de azért mégiscsak van egy szint amit sztem egy modellnek igenis meg kellene ütnie, már amennyiben nem vmi fantasy szezon fantasy f1-es autóját modellezi le (márpedig ezek elvileg nem). És amúgy mondom, a többi azért meg is üti, még azok is amiket ugyancsak kisebb-nagyobb kritikával illettem (mert az egy dolog hogy nagyon "vájtszemű" tudok lenni az ilyesmikben, de ettől még azért azok is emlékeztetnek, ill. hasonlítanak, "hajaznak" legalább arra amire kellene), csak ez az Altaya..... de tényleg..... érthetetlen.... érthetetlen, mert tényleg nem értem hogy mehetett így sorozatgyártásba, hogy mondhatta vki rá az első elkészült mintapéldány után miután elérakták hogy "oké gyerekek ez egész jó lett, akkor így mehet is tovább a gyártás". Lehet akkor épp mindenki be volt rúgva? :D
süti beállítások módosítása