Bő nyolc évnyi gyűjtögetés után végre elértem az egyik fő célomat. Kigyűjtöttem az összes Forma 1-es Ferrari modellt 1985 és 2017 között. A többi sorozatos cikkemmel ellentétben most inkább a képeké lesz a főszerep, mivel ha mindegyik kisautó sztoriját elmesélném, akkor ez egy nagyon-nagyon hosszú bejegyzés lenne. Persze azért pár gondolatot megosztanék veletek, emellett pedig készültem egy cikk gyűjteménnyel is és szavazhattok arra is, hogy nektek melyik a kedvenc Ferraritok.
Bár a Ferrari sorozat már pár hónapja megvan, de csak most lett teljes a gyűjtemény. Ez alatt azt értem, hogy most sikerült az összes autóba pilótát tenni és mindegyiket felmatricázni dohányreklámokkal. Ám mielőtt belevágnátok a képnézegetésbe, úgy érzem érdemes néhány kérdést tisztáznom, mielőtt valaki rákérdezne. :)
Miért csak 1985-től 2017-ig? Miért nem az összes Ferrari?
Az a helyzet, hogy engem a 80-as évek közepétől érdekel igazán a Forma-1. Szóval a gyűjteményem 98%-át is ebből a korszakból szedtem össze. Ez nem azt jelenti, hogy nem vennék tudomást az F1 korábbi időszakáról, csak engem inkább ez a korszak érdekel. És miért csak 2017-ig? Bevallom nagyon rühellem az új bukókeretes autókat. Nem akarok senkivel se vitába szállni, hogy mennyire szükséges meg milyen fontos a glória, de nekem nem tetszik és pont. Talán egyszer meggondolom magam. Annak idején a kacsacsőrös (2012-13) autókra is azt mondtam, hogy sosem lesz ilyenem, de aztán még is lett...
Azért ez nem az összes Ferrari ebből a korszakból...
Valóban nem. Egyes speciális típusokat (még) nem sikerült beszereznem. Ilyen az 1996-os megemelt orrú Ferrari vagy az F2001B, amivel pár futamot teljesítettek a 2002-es szezon elején. Talán egy nap azok is meglesznek, ahogy célom az is, hogy amiből csak egy darab van, amellé megszerezem a csapattársakat is.
Schumacher tesztautója mintha hiányozna a sorból, nem?
Ez így van. Pár Ferrari-t kihagytam a sorozatból. Ilyen az átalakított F2008-as, az 1982-es Ferrarim és a 2001-es konstruktőri bajnoki cím alkalmából kiadott díszdobozos kiadás. A tesztautó nem illett a sorba, a 82-es Ferrari úgy, hogy nincs meg a 84-es és 83-as szintén kilógott volna a sorból. Az F2001-esek pedig azért nem kaptak helyet, mert már szerepel a listán 2001-es Ferrari.
Mobilon elég furán jelenik meg a galéria. Egymás alá pakolja a képeket és nem lehet őket kinagyítani.
Tudok róla, hogy a mobilos felületen nem a legszebb a blog megjelenése, ezt már többen jelezték felém. Ez a blog.hu felülete, amin én csak vendég vagyok. Ez nem egy wordpress oldal, így csak minimális beállítási lehetőségem van az oldal kinézetébe. Ezért azt javaslom mindenkinek, aki okostelefonon vagy táblagépen olvassa a blogom, hogy az eszköz böngészőjében (a példában a Google Chrome szerepel), hajtsa végre azt a beállítást, hogy pipálja be az "Asztali webhely"-t, mert akkor úgy fog megjelenni a blog, mintha számítógépen néznétek.
Nos, azt hiszem ennyi elég is volt a szócséplésből, jöjjenek a képek! Kattintsatok a képre, aztán ha van kedvetek, akkor szavazzatok a kedvenc Ferraritokra!
Szavazáshoz kattintsatok: IDE
Ha pedig szívesen olvasnátok arról, hogy milyen matricázós vagy átalakítós történet fűződik egy-egy autóhoz, akkor itt találjátok az összes eddigi Ferrari-s bejegyzést a blogon:
René Arnoux 1983-as Ferrari-ját még nem adták ki pilótásan, ezért csináltam egyet magamnak. |
Sokak szívének kedves a Ferrari F2007-es. Szép, de felmatricázva még szebb. |
1986-os Ferrarit nem egyszerű dolog beszerezni, átalakítani pedig még kevésbé. A végeredmény viszont mindenért kárpótol. |
Egy Atlas gyártmányú 1987-es Ferrari. Mesélek kicsit a gyártóról, az átalakításról és, hogy mit csináltam volna másképp. |
Schumacher utolsó bajnoki modellautója dohányreklámokkal az igazi. Íme az F2004-es felmatricázásának története. |
A Ferrari 800. F1-es nagydíján különleges mintázattal futott. Ezt csináltam meg, de nem volt egyszerű. |
Ez a Hot Wheels Elite modell önmagában is gyönyörű, de lehet ezt még fokozni. Felmatricáztam és pilótát tettem bele. |
Az F93A-nál szinte minden rosszul alakult és minden elromlott, ami elromolhatott, de végül csak megcsináltam! |
Nem ez volt a legszebb munkám, de néhány jó tanáccsal szolgálhatok azoknak, akik 2003-as Ferrarit matricáznának fel. |
Ezúttal az 1997-es Ferrari matricázási munkálatait szeretném bemutatni nektek. |
Átalakítás – F2008 Schumacher tesztautó A német legenda tesztautóját sosem adták ki hivatalosan, ezért csináltam magamnak egyet. Elmesélem, hogyan. |
Látszólag pofon egyszerű egy Ferrari F2001-est felmatricázni, de azért érdemes pár dolgot szem előtt tartani. |
Hatalmas Ebay-es átverésnek indult, végül az első komolyabb modell felújításom lett belőle. |
Ha nincs 30-40 ezer forint egy Looksmart F1-es Ferrari modellre, akkor jöhet a házi barkács módszer.
|